Nove generacije imaju malo drukčije poglede prema radnom odnosu za razliku od starijih generacija. To se vidi i u primjeru da ih se sve više odluči na mikro-mirovine. Riječ je o produženom periodu odmora koje zaposlenici uzimaju tijekom karijere.
Razlog je odmor, putovanja ili posvećivanje učenju. Takva razdoblja mogu trajati od nekoliko tjedana do nekoliko mjeseci. Ovaj trend posebno je popularan među novom radnom generacijom na tržištu – generacijom Z. Tu spadaju svi rođeni od 1995. godine do 2012. godine.
Stručnjaci smatraju i kako je razlog ‘izgaranje’ koje doživljavaju zbog stalne povezanosti. Mladi i sve više cijene ravnotežu između privatnog i poslovnog života. Ove pauze omogućuju im da istraže nove interese, nauče nove vještine i grade osobni imidž. Honorarni poslovi omogućuju Generaciji Z da lakše upravljaju svojim financijama za vrijeme uzimanja mikro-mirovine.
Poslodavcima ovaj trend predstavlja izazov jer se moraju prilagoditi drugim očekivanjima. Moraju pronaći načine da zadrže talentirane zaposlenike, a neki poslodavci već razmišljaju o fleksibilnim radnim aranžmanima i produženim plaćenim odmorima. Prema ovome, jasno je da se mladima tradicionalni rad do 65. godine ne sviđa pa nastoje pronaći drugačiji način života.