Pripreme za domaćinstvo ABTA-e započele su prije godinu i pol dana s prijavom i kandidaturom, te prezentacijom Hrvatske i Dubrovnika u Turskoj – istaknula je danas Meri Matešić, predsjednica TZ Hrvatska, okupljenima na konferenciji za medije u Dubrovnik Palaceu.
– Ovo domaćinstvo za Hrvatsku ima značaj, ne samo zbog važnosti britanskog tržišta i činjenice kako su Britanci gosti broj jedan na tržištu Hrvatske, već vjerujemo kako se ovom konferencijom približavamo našem, makar kratkoročnom cilju, a taj je ostvarenje predratnih brojki, odnosno rezultata iz 1990. godine ili pola milijuna putnika – istaknula je Mari Matešić, predsjednica TZ Hrvatske, te dodala kako su već sad spremni za sezonu 2014. godine.
– Zahvala je naša i prema TZ-u i Prema Dubrovniku. Hrvatska se brzo mijenja i okreće prema britanskom tržištu, stoga je ovaj događaj prilika za predstaviti je našim kolegama, turoperatorima, gostima, putničkim agencijama i cruise linijama, ono što Dubrovnik može ponuditi. Stoga hvala na kongresu ABTA-e i očekujemo uspjeh – istaknuo je Mark Tanzer, izvršni direktor ABTA-e.
Hugh Morgan, član odbora ABTA-e i izvršni direktor Cosmos Holidays Tours, istaknuo je kako je njemu kao turoperatoru iznimna čast biti u Dubrovniku i ovdje predstavljati svoj rad. Također je dodao kako je direktor putničke agencije i aviokompanije Monarch, koja u ponudi ima i letove za Dubrovnik.
– To je poseban dragulj u našoj kruni, a i naš najbolji program. Iznimno je uspješan, a u 2013. primijetili smo porast do 53 tisuće posjetitelja, s devet letova tjedno. U ljeto 2014. planiramo 12 letova za Split i Dubrovnik – istaknuo je.
Posljednji puta ovdje sam bio 1956. godine i Dubrovnik je jednako lijep tada kao i sada. Ne radimo trenutno za Hrvatsku, ali pričao sam s mnogim turoperaterima i promatramo sjajan i stabilan rast turizma Hrvatske. ovo više nije jeftina destinacija, te biste trebali zadržati taj odličan standard 'value for money' – naglasio je Noel Jospehides, predsjednik ABTA-e.
-Kao i svakoj drugoj organizaciji i nama je ograničen budžet. U ovom trenutku, ruke su nam pune, ali tu je mnogo drugih kvalitetnih agencija koje u svom programu imaju uključenu i Hrvatsku, te vjerujem kako ćete osjetiti njihov rast. U ovom trenu, Hrvatska je vrlo bitna na tržištu – istaknuo je Jospehides.
– Mi ćemo ove godine dostići gotovo 400 tisuća putnika jer smo već sada na tom putu. Prema našim podacima, u Hrvatsku je 1990. posjetilo pola milijuna putnika iz Velike Britanije. posljednje dvije godine imamo rast 25 posto u dolascima i noćenjima s tržišta Velike Britanije. Ukoliko ove godine dosegnemo 400 tisuća putnika, vjerujemo da je realan cilj iduće godine tih pola milijuna putnika. Upravo smo u izradi strateškog marketing plana turizma za sljedeće razdoblje od 2014. do 2020. godine i prema već prvim smjernicama tržište Velike Britanije bit će svrstano u naša strateška tržišta – za kraj je dodala Matešić.
Godišnja konvencija udruženja ABTA iz Velike Britanije održava se od 20. do 22. listopada 2013. godine u Dubrovniku u hotelima Valamar Lacroma i Dubrovnik Palace.