Aktualno

[DOGAĐAJI KOJI SU OBILJEŽILI 2024.] Dva kolapsa u dva dana!

poplava 9.9.2024 11

Svaki kraj godine vrijeme je za podvlačenje crte na svaki mogući način. DuList na kraju svake godine donosi pregled događanja koja su na ovaj ili onaj način obilježila posljednjih 365 dana. Od političkih zbivanja, afera i komunalnih problema, ili s druge strane velikih projekata i sportskih uspjeha, ali nažalost i tragedija. Ove godine donosimo Top 5 po izboru DuLista. Svaki od njih dao je biljeg na svoj način i utjecao na živote svih nas.

Početak rujna 2024. godine ostat će zapamćen po katastrofalnim poplavama, ali i prometnom kolapsu koji je na nekoliko sati blokirao cijeli Grad. Naime, na Dubrovnik se najprije 6., a potom i 9. rujna sručila ekstremna količina kiše. Poplutale su gotovo sve gradske ulice pa i tek uređena Lapadska obala, što je šokiralo građane. Izbijali su šahtovi, ispod Zvonika voda je bila do koljena, Pod Dubom su brojni automobili kao i poslovni prostori bili pod vodom, a stradao je i poslovni prostor dubrovačkog automobilističkog asa Mara Franića. Velika materijalna šteta na tom području nastala je zbog neriješene oborinske odvodnje s novog parkinga uz Ulicu Vladimira Nazora. Kako je gradskim vijećnicima objasnio gradonačelnik svega nekoliko dana nakon poplave, investitoru su izdani uvjeti za oborinsku odvodnju na parceli za parking koji nisu ispoštovani te je investitor prijavljen nadležnim institucijama. —Vjerujem da je investitor sam svjestan da je oborinska odvodnja izazvala štetu na imovini Grada, ali i na njegovoj imovini – rekao je. Svjedočili smo tada i nevjerojatnoj bujici koja se s Pila slijevala prema ulazu u Grad, a Lapadska obala pod vodom poslužila je i za veslanje na dasci. Gradonačelnik Mato Franković objašnjavao je kako ovako ekstremne količine kiše nije moguće riješiti oborinskom odvodnjom. —Kako su kod nas kritičari uvijek prvi. Onda su naravno jedva dočekali da popljuju oborinsku odvodnju Lapadske obale. Oborinska odvodnja ne može riješiti ekstremne padaline i plimu. Lapadska obala funkcionira na sustavu pumpa koje pumpaju vodu, ali i more u more. Kod ekstremnih količina vode i veće plime dolazi do plavljenja – objasnio je tada gradonačelnik. Napomenuo je kako oborinskom odvodnjom nije moguće riješiti na žalost ekstreme koji se kod nas nisu pojavili u ovom obliku posljednjih desetak i više godina, a često se javljaju diljem Europe. Problem su imali i stanovnici Knežice koji zbog surgane ceste nisu mogli ni od ni do svojih kuća.

promet kolaps 2

Prometna blokada!
Samo dan kasnije pojavio se novi problem – potpuni prometni kolaps! Od Pošte Lapad do Squarea se vozilo i po sat vremena, a sve su ceste bile blokirane. Policija je uputila zamolbu da svi kojima to nije nužno neophodno, izbjegavaju kretanje vozilima dok se gužve ne smanje. Na terenu je bio veliki broj policijskih službenika i predstavnika Prometnog redarstva Grada Dubrovnika koji su regulacijom prometa davali svoj maksimum da se gužve smanje na najmanju moguću mjeru. Gradonačelnik je tada naglasio da je količina vozila koja ulazi u grad neodrživa.
—Enorman broj vozila na našim ulicama izazvao je prometni kaos. Prometno redarstvo i policija rade svoj maksimum. Međutim, broj vozila koji ulazi u Grad je jednostavno neodrživ. Još jednom se pokazuje kako je ograničenje i uvođenje zone posebnog prometnog režima jedino moguće rješenje. Koliko god se naši redari i policijski službenici trudili u bocu od litre ne može se uliti 10 litara – izjavio je gradonačelnik. Tada su svakodnevno promet na ključnim raskrižjima, sve do kraja listopada, promet regulirali prometni redari. I za kraj podatak kako je na dan prometnog kolapsa, do 20 sati preko Ilijine glavice prošlo 28.376 vozila. Većinom dubrovačkih registarskih oznaka!

Pročitajte još

NOVA PRAVILA EUROPSKE UNIJE Digitalne vozačke dozvole i strože kazne za prekršitelje

Dulist

Uvodi se fleksibilno i nepuno radno vrijeme za državne službenike?!

Dulist

[ŽELJE I OSVRTI] LUKŠA MATUŠIĆ Ispred nas je još jedna zahtjevna godina

Dulist