Srpski član Predsjedništva BiH Milorad Dodik komentirao je pismo koje je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković uputio predsjedatelju Vijeća ministara BiH Zoranu Tegeltiji u kojem je tražio da se prekinu svi planovi gradnje zračne luke u Trebinju dok se ne utvrdi kakve će to posljedice imati po okoliš, a posebno na izvorište rijeke Omble. Dodik smatra da bi Frankovića trebalo ignorirati, piše Dnevno.hr.
-To je isto kao da je netko iz Rudog napisao pismo Bidenu – rekao je Dodik. Dodao je kako mu nije jasno zašto se pismu gradonačelnika Dubrovnika uopće pridaje pozornost te ustvrdio da je sugovornik tijelima vlasti BiH vlada Hrvatske, a ne gradska uprava Dubrovnika.
Tegeltija koji je ujedno član Dodikove stranke Savez nezavisnih socijaldemokrata u subotu je komentirajući pismo Frankovića kazao da ne vidi razlog zašto bi zračna luka u Trebinju mogla biti sporna. Ustvrdio je da će ako se sagradi biti na opću korist. Nije komentirao upozorenja o mogućem štetnom utjecaju na okoliš. Franković je rekao da je gradnja zračne luke planirana na propusnom kraškom tlu, a izvor Omble udaljen je tek nešto više od osam kilometara. Ombla je poznata kao najkraća europska rijeka, a preko crpne stanice koja je na njoj izgrađena vodom se opskrbljuje Dubrovnik.
Natječaj bez dozvola
Zračnu luku u Trebinju dvojbene ekonomske isplativosti zapravo želi graditi Srbija u suradnji s vlastima Republike Srpske, ali za to im suglasnost mora dati BiH. Postupak davanja te suglasnosti kroz postizanje memoranduma o razumijevanju pokrenut je ovog tjedna na Vijeću ministara BiH, a njega mora odobriti Predsjedništvo BiH, piše Dnevno.hr.
Srbijanska državna tvrtka “Aerodromi Srbije” je bez obzira na to što nisu ispunjenje formalno-pravne pretpostavke za gradnju raspisala natječaj za izradu projektne i planske dokumentacije. Uz uzletno-sletnu stazu, servisne prometnice, vatrogasni poligon, parking te zgradu terminala, toranj kontrole leta, vatrogasnu postaju i cargo terminal predviđena je i gradnja skladišta goriva s crpkom za gorivo.
Dvojbena isplativost
Ne postoji nikakav dostupni elaborat o ekonomskoj isplativosti tog projekta koji bi se gradio u blizi Trebinja gdje živi oko 30.000 stanovnika, a šira okolica iznimno je rijetko naseljena i nema nikakvih gospodarskih kapaciteta niti infrastrukture. Uz to, Trebinje je udaljeno tek 50-ak kilometara od tri već postojeće zračne luke.
-Srbija sudjeluje u izgradnji aerodroma u Trebinju koji je samo fasada za pokušaj izgradnje onakve špijunsko-policijske baze kakvu već ima u Nišu s onim kvazi-humanitarnim centrom. Takav centar se stvara koji kilometar iznad Dubrovnika i mislim da je vrlo u redu da je dubrovački gradonačelnik Mato Franković reagirao na to. To naravno ima veze itekako s režimom u Beogradu, zapravo više nego administracijom u Sarajevu – rekao je za Dnevno.hr ranije istaknuti politički analitičar Davor Gjenero s kojim smo razgovarali o današnjim izborima u Srbiji.
Foto: Predsjedništvo Bosne i Hercegovine