Jedan od naših najtrofejnijih vaterpolista svih vremena, četverostruki olimpijac, svim srcem angažiran za Borovo… Dubravko Dudo Šimenc danas je održao predavanje o povijesti, viziji i misiji kultne tvornice u sklopu Dana kreativnih i kulturnih industrija.
U zanimljivom presjeku možda je najvažnije istaknuti i nešto što će, vjerujemo, razveseliti i velike i male… Kako je kazao Šimenc: ‘Otkrit ću vam poslovnu tajnu!’ – Borovo iduće godine priprema Startasice Baltazar u čast nenadmašnog profesora mnogih generacija i vjerojatno najpopularnijeg izvoznog branda Hrvatske.
Borovo pak, osim s MUP-om i MORH-om, surađuje s mnogim dizajnerima, institucijama, sportskim organizacijama, turističkim sadržajima…A u pregovorima su i za radnu obuću djelatnika Valamar Hotela što je također hvalevrijedan projekt!
Šimenc se tijekom predavanja osvrnuo i na tužnu stranu Borova. Naime, ključni problemi leže u utvrđenoj ratnoj šteti, koja je nevjerojatnih 275 milijuna eura, te nedostupnoj imovini u Bosni i Hercegovini te Republici Srbiji. Tu su i sudski sporovi uzrokovani odlukama ranijih uprava, ali i način pripreme društva za privatizaciju ili kako do strateškog partnera, potom status predstečajne nagodbe i nezavršeni postupak financijskog restrukturiranja društva.
Tužne brojke Borova
Do Domovinskog rata, Borovo zapošljava oko 23 tisuće radnika, a tijekom 1991. i agresije na grad Vukovar i Hrvatsku, kompleks ‘Borovo’ biva uništen. Ratna šteta iznosila je 308 milijuna eura. Tužne brojke još uvijek su ‘tu negdje’ no Borovo danas ima novu viziju i misiju kao najpoznatiji proizvođač cipela u Hrvatskoj s najdužom tradicijom, baštinom i ljubavlju prema cipelama. Kako je to Šimenc danas naglasio na predavanju, ‘Borovo smo svi mi’.
Naime, tijekom proteklih 85 godina Borovo je izgradilo svoj identitet, ne samo u Hrvatskoj nego i u cijeloj regiji stvaranjem moderne, urbane, sportske i certificirane sigurnosne i radne obuće, a veseli dizajni Startasica doprli su i do svijeta Voguea i Ellea… Vrijedi spomenuti i projekt Boromina autorice nagrađivane Ive Ćurković Spajić koji su odmah po izlasku zavladali modnom scenom.
Generalno gledajući, Borovo cipele postale su dio života mnogih naraštaja i sinonim su za kvalitetu uz korištenje prirodnih materijala,a taj trend nastavljaju i danas sa svojim poznatim markama kao što su Startas, Boromina, Borosana, Rubber, My Ballerinas…
No, za kraj, ipak vrijedi dodati još jedan tužan podatak – od 500 tisuća radnih mjesta na kojima je potrebna radna obuća, Borovo pokriva tek tri posto, odnosno, tek tri posto tvrtki odlučilo se za hrvatski proizvod. No, tko zna – Borovo svakim danom sve više napreduje, pa se situacija možda – i promijeni.