AktualnoGrad

DJELATNIK GODINE DENIS RAOS Srce mi je k’o kuća kad čujem pohvale za čistoću Grada

denis raos

Voditelj tima javne čistoće u povijesnoj jezgri grada Dubrovnika Denis Raos dobitnik je nagrade ‘Čovjek – ključ uspjeha, djelatnik godine 2024’ u kategoriji Djelatnik na uređenju i održavanju okoliša. Uručena mu je na svečanoj dodjeli Godišnjih hrvatskih turističkih nagrada u sklopu Dana hrvatskog turizma u Opatiji. Iako je voditelj tima, tim se poslom najmanje bavi jer radi sve – od prikupljanja otpada do pranja Straduna.

– Moje radno vrijeme je od 5 ujutro do podne. Kad dolazim na posao obilazim radnike i radim s njima: utovaram; ako se nakupi smeća u Portu, vadimo ga iz mora; ako treba prati ulice s manigama ili miniwash-em, i to radim. Znači, više sam pomoćni radnik nego voditelj. Posao voditelja više obavljam usput – govori nam Raos.

Kao i u većini tvrtki, pogotovo tijekom sezone, i u Čistoći fali radnika. No, brzo se doskoči tom problemu posebno u povijesnoj jezgri u kojoj, zbog brojnih posjetitelja, stvari moraju itekako ‘štimati’.

Nama u Gradu ne smije faliti ljudi’

-Ako fali radnika, zazovem direktoricu koja ih ‘povuče’ s drugih mjesta jer meni ne smije faliti ljudi u povijesnoj jezgri. Najčešće se to događa tijekom ljeta jer su tad najveće gužve. U mojoj smjeni, od pet do podne potrebno je 11 ljudi, a od podne do ponoći treba još osam ljudi. Znači oko 19 ljudi je dovoljno da se možemo komodati. Uz to, tu je i sedam žena koje čiste wc i pet ljudi koji peru ulice svaku noć. Sveukupno 32 do 35 ljudi – objašnjava naš sugovornik.

Pitali smo ga i nedostaje li unutar zidina mjesta za odlaganje s obzirom na količinu otpada, pogotovo tijekom turističke sezone.

-Da građani malo više paze, da čistači apartmana malo više paze, ne bi trebalo više košarica. Problem je ako košaricu stavimo u svaku ulicu, pogotovo prema svetoj Mariji, u Karmenu i prema ‘Rupama’, onda stvaramo odlagalište za krupni otpad. Mi bismo htjeli staviti košaru, ali ljudi iznose krevete, ormare i to nama stvara probleme. Ja sam to na zboru građana iznio i svi su se s tim složili – ističe Raos.

U povijesnoj jezgri postoji sustav prikupljanja i odvoženja otpada koji, očito, rijetki znaju. Ili, možda bolje rečemo poštuju. Raos nam je opisao kako to funkcionira u Gradu i što prethodi čistom Stradunu ujutro, ali i tijekom dana.

– Do 7:15 svo smeće treba biti pokupljeno. Prvi kamion u pet sati ulazi u Grad, do sedam sati je svo smeće u Gradu pokupljeno i kamion stoji iza Katedrale do 8:30 kako bi svi građani mogli odložiti svoje smeće do tih sati. Kamion izlazi iz Grada i opet dolazi u dva i šest sati popodne tako da popodnevna smjena može prikupiti smeće s Peskarije. Nama je cilj što ranije izvesti smeće sa Straduna da nema nereda kada ljudi dođu u Grad i da sve normalno funkcionira -naglašava Denis Raos.

Nisu problem restorani već apartmani!

Svi mislimo kako su restorani u Gradu najveći problem što se otpada i njegovog odlaganja tiče. No, naš sugovornik ističe kako to više nije slučaj. Čišćenje apartmana stvara najviše problema s odlaganjem otpada zbog vremena i načina na koji odlažu otpad.

– Nisu restorani problem. Meni je ovo treća godina na mjestu voditelja u Gradu, četiri sam godine radio kao pomoćni radnik. Čim sam došao na mjesto voditelja, svaki je restoran morao sebi uzeti privatne čipirane kante, jednu ili više njih, ovisno o potrebama restorana. Zabranio sam da se po ulicama baca smeće, da mast teče po ulicama jer su ljudi padali i to je prije četiri godine izgledalo kao Grabovica. Problem su apartmani. Oni koji čiste apartmane iznesu smeće i bace ga u prvu ulicu. Na to dođu mačke i nastane veliki nered. Najgore je u 10 ili 11 sati kada se čiste objekti za iznajmljivanje. Moji dečki sve očiste do devet sati i onda mene zovu u deset da je ulica puna smeća. Ja sam objasnio gdje se smeće može odložiti u tim satima. To je iza katedrale i na Peskariji gdje se smeće uvijek može odložiti, samo treba malo prošetati. Imamo problem i s građanima, vlasnicima pasa jer za njima ne kupe izmet – objašnjava nam.

Voditelj sam na papiru’

Ponosan je na svoj rad i uspjeh kojega je ostvario kao voditelj tima u povijesnoj jezgri. Pogotovo kada čuje pohvale za čistoću Grada, ali, napominje nam, iza svega stoji veliki trud i rad.

– Dolaskom na mjesto voditelja uveo sam neke nove režime rada. Ja sam voditelj na papiru, ali sam 90 posto pomoćni radnik s ostalim radnicima. Ja nemam svoj stol, kompjutor, ured. Moj ured je Stradun, sveta Marija, Karmen, Pile i Ploče. Ja sam prihvatio voditeljsko mjesto kako bih to doveo u red. Radio sam četiri godine prije nego sam postao voditelj, a voditelji prije mene bi stavili ruke u špag i slušalice u uši, a tako ne može ništa funkcionirati. Meni je srce k’o kuća kad čujem pohvale za čistoću Grada. Ja sve obaveze koje imam, rješavam i zauzmem se 100 posto jer sam takav čovjek. Ne želim se dovesti u situaciju da me direktorica ili gradonačelnik, koji svako jutro ide na posao preko Straduna, zovu i pitaju ‘Raos, što je ovo?’. Kad jednom ne budem mogao više ovo raditi, ja ću se zahvaliti i zamoliti da netko drugi preuzme posao, ali neću nikada dopustiti da Grad bude šporak i da se ljudi žale. Naravno, uvijek ima izuzetaka. Ako će Grad biti čist, mora se i raditi – zaključuje Raos

Piše: Nikoleta Dabelić 

Pročitajte još

NAPREDUJU RADOVI Kasarna iznad kasarne!

Dulist

ŽUPA DUBROVAČKA Predložite Program javnih potreba za sljedeću godinu

Dulist

Muškarac pred Uredom predsjednika prijetio bombom te pokušao ući unutra

Dulist