Aktualno

DIREKTOR MARKO BLAŽEK Lero ostaje raditi cijele godine, a podižemo standard na novu razinu

Marko Blazek

S prvim danom ove godine hotel Lero dobio je novu upravu, odnosno na njegovo čelo došao je novi direktor. Riječ je o mladom Zagrepčaninu, 32-godišnjem Marku Blažeku.

Koji su mu planovi za hotel, koje investicije su odrađene, a koje tek u planu i što misli o domaćim gostima otkrio je u razgovoru za DuList.

Za početak, tko je Marko Blažek?
Studirao sam u Zagrebu, a nakon toga položio i najviše ispite u ovom području pri HGK. Radio sam u Sheratonu u Zagrebu, to mi je bio prvi posao, nakon toga sam prešao raditi u lanac hotela Arcotel i tu sam prošao sve funkcije što se tiče hrane i piće (F&B). Igrom slučaja završio sam u Dubrovniku prije dvije godine u Importanne Resortu i tu sam kratko bio, a krajem te godine otvorio sam s prijateljem savjetodavnu tvrtku za ugostiteljstvo i turizam. U Dubrovnik sam došao iz poslovnih razloga, uvijek mi je bio zanimljiva destinacija, nekoliko puta sam pregovarao već ranije, ali nije se realiziralo ništa.

Što Vas je dovelo do hotela Lero?
Preko zajedničke prijateljice stupio sam u kontakt s vlasnicima, obitelji Šimec. Našli smo zajednički jezik i tako su stvari krenule. Sredinom svibnja prošle godine počeo sam raditi, a to razdoblje ‘uhodavanja’ je bilo poprilično žestoko jer je sezona bila pred vratima. Završili smo je s odličnim rezultatima.

Potpisali ste ugovor na mandat 4+4?
Da, svaki menadžerski ugovor je na četiri godine, a u slučaju zadovoljavajućih rezultata produljit će se ugovor na još četiri godine.

Što ste zatekli kad ste došli u hotel?
Hotel Lero raste već niz godina otkad ga je preuzela obitelj Šimec, u njega je uloženo jako puno. Od četvrtog kata na ovoj prvoj zgradi, bazena, garaže, a krajem godine otvoreni su i novi kapaciteti. Postignuli smo nivo četiri zvjezdice, a prilikom preuzimanja hotel je bio u odličnom stanju.

Svaka nova osoba donosi nove ideje, za što imate odriješene ruke kod vlasnika?
Prvo i osnovno krenuo sam u pregled situacije i standardizaciju rada kako bi to bilo na razini četiri zvjezdice. Sama zgrada nije mogla doći na četiri zvjezdice, ali to sada rješavamo. Napravit ćemo onaj iskorak prema gostu da nudimo nešto više, ali ne želimo ići na pet zvjezdica.

Zašto?
Meni osobno ‘nema kruha’ u pet zvjezdica. To je drugačija struktura gostiju. Oni jesu dobro platežni, ali su i ‘jako osjetljivi’. Kad daju 500-600 eura za sobu gledaju da je sve po P.S.-u.

Zar nemaju na to pravo?
Naravno da imaju, ali s obzirom da smo u Dubrovniku u onom najjačem dijelu sezone, srpnju i kolovozu mi možemo postići cijenu koja je u rangu hotela s pet zvjezdica.

Kakva vam je predsezona i postsezona?
Mi smo jedan od rijetkih hotela u Dubrovnika koji radi cijele godine. Radimo 365 dana u godini i radimo punim kapacitetom sigurno devet mjeseci.

Ova tri preostala su krajem i početkom godine, koliko vam gostiju dolazi u tom razdoblju uopće?
Da, to je najčešće od početka prosinca do početka ožujka. Gledajte rijetko tko si može priuštiti Dubrovnik u špici sezone tako da će većina ljudi, koji si ga ne mogu priuštiti, htjeti vidjeti u razdoblju kada je niža cijena. Mi zapravo i ta tri mjeseca možemo relativno dobro raditi.

Koliki je kapacitet Lera?
Imamo 204 sobe, s maksimalnim kapacitetom od 432 ljudi.

Koliko vam je najskuplja soba?
To zavisi, prošle godine smo postizali od 160 – 180 eura, ali mislim da će ove godine to biti više. Oko 20 posto kapaciteta ćemo čuvati za zadnji trenutak pa ćemo onda vidjeti.

Kako vidite turističku sliku Dubrovnika kao destinacije?
Dubrovnik iz godine u godinu sve više raste što svim hotelijerima daje priliku da mogu raditi cijelu godinu. Zašto ne rade, ne znam, ne bih ulazio u njihove odluke, ali mislim da se može postići puno širi aspekt poslovanja. Troškovi se sigurno režu, moraju, jer je hladni pogon zaista skup, ali se sezona može još više produljiti.

Hotel Lero je jedan od rijetkih koji zaista radi cijelu godinu, koliko zapravo košta taj hladni pogon kada nema gostiju?
Troškovi općenito su jako veliki. Mi imamo 59 zaposlenika, a od toga je 40 stalno zaposlenih ljudi. Točne brojke vam ne mogu reći, ali općenito u jednom hotelu kao što smo mi, samo za bruto plaće u ovom razdoblju treba izdvojiti pola milijuna kuna mjesečno, a početak zarade ovisi o prosječnoj cijeni sobe. Pazite mi možemo biti krcati cijeli mjesec, a da od toga ne bude ništa tako reći, a možemo i raditi samo desetak dana po dobroj cijeni i profitirati.

Je li Vam u planu mijenjati politiku cjelogodišnjeg rada?
Ne, Lero će raditi cijele godine. On ima dugu povijest i vlasnicima nije u interesu da to mijenjaju. Pazite, nama aperitiv bar radi kao mala Gradska kavana tako da ćemo tradiciju održati i zbog domaćih gostiju.

Uskoro ćete ići u rekonstrukciju te ‘male Gradske kavane’?
Mi sada završavamo s nekim projektima što se tiče dobivanja tih četiri zvjezdice, a nakon toga ćemo vjerojatno ići u preuređenje recepcije i aperitiv bara. Ove godine Uskrs relativno rano pada pa ćemo vidjeti kada se to može napraviti, ali svakako želimo i njih renovirati, najvjerojatnije u siječnju sljedeće godine.

Kada se gradi hotel je li pet godina taj neki rok u kojem trebate dobiti povrat investicije, i kako se to odnosi primjerice na radove koji su napravljeni nedavno na Leru? Koliko je isplativo baviti se hotelijerstvom?

Rok je pet do sedam godina, a što se tiče isplativosti Dubrovnik je kao destinacija specifičan. Ljudi dolaze i zbog kupanja, mora itd. ali dolaze većinom zbog same destinacije pa tako i u proljeće i jesen. U Dubrovniku to je isplativo.

Kako gledate na kruzere, možemo li imati masovni i elitni turizam?
Sve doprinosi Gradu kao takvom, a mislim da se može to dvoje u ovom kontekstu skombinirati. Elitni turizam je iznad standarda pet zvjezdica, to je pet plus, a je li naš čovjek spreman ulagati u takvo nešto to ovisi o pojedinim vlasnicima.

Lero je jedan o hotela koji je u Dubrovniku najotvoreniji prema domaćim stanovnicima, smatrate li kako ostali hotelijeri griješe što se ne otvaraju domaćima?
Uvijek postoji nekakva bojazan od hotelskih barova i restorana, a Lero je zbog niza godina i drugih okolnosti izvan te neke percepcije. To je tradicija, a mi se trudimo poboljšati uslugu i dati neke novitete kako bi privukli još više ljudi, ali i kako bi zadržali postojeće goste.

Radite li svadbe?
Naravno. U sklopu investicija uređeni su restoran i kongresna dvorana. Maksimalni kapacitet je do 200-tinjak ljudi. To su većinom domaći ljudi, a cijena menija je od 280 kuna.

Kakve su vam najave za ovu godinu?
Očekujemo popunjenost oko Uskrsa, onda ćemo malo stati i tamo negdje krajem travnja počinjemo se ponovno puniti. Očekujemo rast u odnosu na prošlu godinu definitivno.

Što se tiče zaposlenih, je li istina da ste ove godine po sezonce morali ići izvan Dubrovnika?
U posljednje dvije godine koliko sam u Dubrovniku mogu reći kako je radna snaga jedan od ključnih problema hotelijerstva i ugostiteljstva. Mi smo u sezoni znali imati probleme da nismo mogli naći primjerice perače suđa ili konobare. Razmišljali smo dosta dugo o dovođenju sezonaca odnekle drugo, riješili smo im dobar smještaj i prijavili se na Zavod za zapošljavanje u Osijeku. Otišli smo tamo i odradili razgovore, odaziv je više nego dobar bio.

Koliko ste prijava imali?
U šest sati smo razgovarali sa 70 ljudi.

Koji je prosjek plaća u hotelu Lero?
To naravno ovisi o poziciji. Kada je riječ o primjerice sobaricama ili čistaćicama za što je bila najveća potražnja najniža osnovica je 3500 kuna a na to treba dodati rad nedjeljom, blagdanom, prijevoz itd. Konobari i kuhari imaju nešto veću osnovicu, ali to sve varira.

Znači ljudima u Osijeku je isplatljivije u tolikom broju doći ovdje raditi nego ljudima iz Dubrovnika? Jeste li imali takva iskustva u Zagrebu?
Nisam baš. To je specifično za Dubrovnik. U Zagrebu na jedno mjesto možete ‘profiltrirati’ 4-5 osoba. Ovdje smo imali situacija da nismo mogli 4-5 razgovora uopće obaviti tako da se može dogoditi situacija da ste ovisni o osobi s čijom kvalitetom rada niste zadovoljni.

Stoje li onda kritike koje se mogu čuti na ‘Slavonce’ ili ‘Bosance’ koji dolaze ovdje raditi?
Nikome nije drago to čuti, a nama bi isto u interesu bilo da je riječ o ljudima odavde. Naši djelatnici su relativno stari po prosjeku godina i dugo vremena rade ovdje što isto govori o odnosu prema njima. Nije stvar toga da mi idemo na ‘uvoz jeftine radne snage’ i da prođe sezona. Mi ćemo isto platiti svakog čovjeka koji želi kvalitetno raditi. Pazite moj ‘maturalac’ je bio u hotelu Lero i sada vidim neke ljude koji su i tada radili.

Kakve su vam najave i/ili planovi za sezonu 2017. ?
Što se tiče investicija nakon recepcije i aperitiv bara neće se ići u neke značajnije zahvate, a kroz ovu godinu ćemo naći neku pravu sliku poslovanja. Više ćemo gledati kako dovesti poslovanje na standard na koji Lero zaslužuje i paziti na troškove nego što ćemo ići na neki veliki profit.

Pročitajte još

Traži se odbjegla kokoš! Jeste li je vidjeli?

Dulist

PROMETNA NA RATCU Albanka puštena iz istražnog zatvora, obitelj traži pravdu za poginule Katu i Stipu!

Dulist

Policija danas pojačano nadzire vozače mopeda, motocikala, romobila…

Dulist