Jedna od točaka nadolazeće sjednice Gradskog vijeća bit će i zahtjev direktora Libertasa Đura Deranje za kupnjom čak 20 novih autobusa. Prema zahtjevu koji je uputio 12. rujna Gradu Dubrovniku među 20 novih autobus nalazi se deset niskopodnih solo gradskih autobusa MAN LION’s CITY A21 pojedinačne vrijednosti 222 tisuće eura, pet istih takvih autobusa koji iz nekog razloga koštaju 223 500 eura po komadu, dva gradska midibusa ISUZU NOVOCITI za 106 tisuća eura po komadu i tri prigradska midibusa ISUZU TORQUOISE uz neto nabavnu vrijednost od 116 tisuća eura.
Sva vozila se nabavljaju putem operativnog leasinga na rok od sedam godina, a ukupna vrijednost nabave je 28,67 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno 35,84 milijuna kuna s PDV-om.
Deranja u svom zahtjevu navodi kako je prosječna starost autobusa koji prometuju na području Grada Dubrovnika 9,9 godina, a ovim zaduživanjem prosječna starost bit će 3,2 godine. Libertas je i prošle godine u srpnju od Gradskog vijeća dobio odobrenje za kupnju 18 novih autobusa, a zanimljivo je napomenuti i kako Deranja u svom novom zahtjevu na samo jednom mjestu spominje iznose u kunama (kada napominje ukupno zaduživanje od cca 35milijuna kuna). Vjerojatno je ostatak Hrvatske propustio trenutak kad su se proračuni prestali puniti u kunama, a počeli u eurima.
Gubitak školskih linija
I dok bi nabavka 20 novih autobusa, uz 18 novih od prošle godine mogla indicirati fantastično vođenje ove tvrtke u kojoj teče med i mlijeko, ovakav potez mora se promatrati i kroz prizmu nedavnog debakla Libertasa koji je od osam đačkih linija koje je vozio posljednjih sedam godina, uspio izgubiti njih čak pet. Time su naravno ispušteni milijuni kuna prihoda za Libertas i to ‘besplatnog novca’ kako autoprijevoznici nazivaju ovakve linije koje se drže kao ‘šlag na torti’. Treba napomenuti i kako su pojedini privatnici potukli Deranjine ponude za više od pola milijuna kuna po liniji.
No istini za volju, kod njih nema nepotrebnog administrativnog kadra koji dane provodi prateći muhu s jednog kraja zida na drugi.