Na današnji dan, 13. rujna 1933. godine, osnovan je jedriličarski klub ‘Lahor’, današnji ‘Orsan’. Prema Gradoplovu Sebastijana Vukosavića osnovala ga je grupa entuziasta na čelu s (turističkim djelatnikom) Viktorom Paravićem sa sjedištem u gradskoj luci.
-Društvo je, naime, u momentu svog osnivanja 1933. godine imalo svega nekoliko privatnih jedrilica, dok je od društvenih jedrilica postojao krstaš ‘Argosy’, dvije jedrilice nacionalne klase ‘Lorko’ i ‘Lero’ te ‘Bobara’ klase R-6. Na dan kad je utemeljen bilo je upisano više od 20 članova, a koncem godine klub je imao 51 člana. Već iduće 1934. godine, ime kluba ‘Lahor’ zamijenjen je imenom ‘Y.C. Argosy’. Sjedište je premješteno iz gradske luke u Lapad, na iznajmljeno kupalište Lazaret. Ime ‘Argosy’ klub je dobio prema imenu posebno uspješnog i cijenjenog trgovačkog broda dizajniranog i građenog u dubrovačkim brodogradilištima. 1936. godine dobivena je dozvola za sidrište, do kupališta Lazareta u Lapadu te je sagrađen klupski dom na prostoru gdje se nalazi i danas. Iste, 1936. godine, prvi put je održano i državno prvenstvo za jedrilice klase L-5. Već 1938. godine jedrilica klase L-5 u vlasništvu ‘Orsana’ (Argosy) kojom je kormilario poznati hrvatski jedriličar sudionik OI, Karlo Bauman, osvaja prvo mjesto na regati u trokutu Orsan-Daksa-Ombla-Orsan te tako društvu pribavlja prvu službenu pobjedu u svojoj povjesti. Otad, a pogotovo poslije Drugog svjetskog rata, Orsanove jedrilice su u raznim klasama sudjelovale u gotovo svim značajnim regatama na prostoru od Istre do Boke Kotorske. Kao svi klubovi i klub ‘Argosy’ je za vrijeme Drugog svjetskog rata prestao sa svim aktivnostima. Već koncem 1945. započinje se oživljavati društvena djelatnost. Godine 1948. ponovno se mijenja ime, ovaj put u ‘Jedriličarsko društvo ORSAN’ koje nosi do današnjeg dana. Ovo ime izvedeno je iz talijanske riječi ‘darsena’, – arsena (arsenale) – orsan, koja označava mjesto gdje se grade, održavaju i čuvaju brodovi – ističe Vukosavić u Gradoplovu.