Zadnji petak u mjesecu studenom rezerviran je za Crni petak, dan velikih popusta i početak blagdanske shopping groznice.
Izraz Black Friday prvi put su koristili policajci u Philadelphiji 1960-ih kako bi opisali kaos koji je nastao na ulicama nakon Dana zahvalnosti. Tada bi kupci i turisti stvarali prometne zastoje i povećavali broj incidenata te sitnog kriminala. Kasnije su trgovci prihvatili izraz kako bi označili početak razdoblja kada prodaja prelazi iz „crvenog” (gubitak), u „crno” (profit).
Crni petak je postao simbol za velike popuste, no hrvatski kupci primjećuju da popusti kod nas nisu toliko izdašni kao u drugim zemljama. Međutim, trgovci ponekad umjetno povisuju cijene prije velikog sniženja. Stoga, prvo provjerite sadašnje cijene proizvoda koji vas zanimaju kako biste znali koliko su oni zapravo sniženi na Crni petak.
U Hrvatskoj se sniženja uglavnom ne odnose na sve proizvode u trgovinama, nego samo na neke odabrane. Osim toga, sniženja nisu samo u petak, već neka počinju i danima prije. Najveća sniženja se uglavnom mogu naći u kategorijama tehnike, kućanskih aparata, namještaja, sportske opreme, kozmetike, parfema i dječjih igračaka.