Dok se cijeli svijet ‘bruji’ o koronavirusu, Hrvatska gospodarska komora poziva na nekoliko važnih događanja koja će se redom odvijati u Kini, zemlji žarištu (n)ove bolesti.
Prvi od njih je deseti poslovni forum 17+1 i individualni poslovni razgovori u Pekingu kojeg navode u svom newsletteru kojeg smo dobili na redakcijski mail. Ističu kako je Narodna Republika Kina ove godine domaćin devetog sastanka šefova Vlada Kine i 17 zemalja srednje i istočne Europe – Kina + 17.
Summit predsjednika vlada održat će se sredinom travnja 2020. u Pekingu, a na marginama političkih sastanaka Ministarstvo trgovine Narodne Republike Kine (MOFCOM) u suradnji s drugim kineskim ministarstvima i Bank of China organizira 10. poslovni forum za poduzetnike iz Kine i 17 europskih zemalja – The 10th Business Forum of Central and Eastern European Countries & China koji će se održati u srijedu, 15. travnja 2020. u Pekingu. Rok prijave je do 9. ožujka 2020., dodaju.
Ove će se godine od 10. do 14. lipnja održati drugi China – CEEC Expo & International Consumer Goods Fair (CHINA-CEEC EXPO) u kineskom gradu Ningbo, pokrajini Zhejiang. Hrvatska gospodarska komora trenutno provodi ispitivanje interesa hrvatskih tvrtki za sudjelovanje na tom sajmu te će se ovisno o broju zainteresiranih tvrtki, ako ih je dovoljno, organizirati zajedničko sudjelovanje na sajmu. Prijave se također zaprimaju do 28. veljače 2020.
Tu je i Kineski međunarodni uvozni sajam – China International Import Expo – CIIE 2020, koji će se održati od 5. do 10. studenoga 2020. godine u Šangaju, a HGK trenutno ispituje interes hrvatskih članica za sudjelovanje na sajmu. Prijave se zaprimaju do petka, 28. veljače 2020.
Zadnji ‘event’ na kojeg pozivaju je Seminar o E-trgovini i digitalnom marketingu u Kini. U organizaciji EU SME Centra iz Pekinga, organizacije EU za podršku poslovanju malim i srednjim tvrtkama u Kini, i Hrvatske gospodarske komore u utorak, 3. ožujka 2020. u prostorijama HGK u Zagrebu održat će se poludnevni seminar o E-trgovini i digitalnom marketingu u Kini (E-Commerce and Digital Marketing in China). Seminar pokriva niz praktičnih aspekata i suvremenih najboljih praksi, a osmišljena je za sve marke ili trgovce koji imaju e-trgovinu ili digitalne projekte na kineskom tržištu, poduzetnike i stručnjake za e-trgovinu. Cilj je seminara pružiti jasan i praktičan prikaz okružja e-trgovine, opisati dostupne opcije za mala i srednja poduzeća iz EU u Kini te pomoći kompanijama u procjeni potencijala, troškova i implikacija svake od opcija. Prijave su otvorene do 2. ožujka ili do popunjenja kapaciteta dvorane.
Dodajmo i kako je, uzimajući u obzir širenje zaraze i broj zaraženih koronavirusom, Ministarstvo vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske preporučilo izbjegavanje putovanja koja nisu nužna u Narodnu Republiku Kinu, ali i u Republiku Koreju, Japan i Islamsku Republiku Iran te Italiju.