Grad

ČETIRI MJESECA DO NOVOG PROMETNOG REŽIMA Taksiste će se ograničiti, ali ne i građane-taksiste s PPK!

taksi oko grada

Nepuna četiri mjeseca dijele nas od početka pune primjene zone posebnog prometnog režima oko Grada. Građani su i dalje puni pitanja, a ni taksisti, točnije svi oni koji taksiraju izvan nekog od lokalnih udruženja, još ne znaju koliki će im se broj dozvola omogućiti za ulazak u zonu. Naime, Gradsko vijeće je prošlog tjedna donijelo odluku kojom su stvoreni preduvjeti za raspisivanje natječaja za pravne i fizičke osobe – obrtnike koji obavljaju autotaksi prijevoz, a na njega će se moći javiti svi oni koji po nekoj drugoj osnovi ne ostvaruju pravo na vožnju oko Grada. Dakle, oni koji nemaju rezervirana parkirališna mjesta na nekom od bivših autotaksi stajališta te nisu koncesionari Lučke uprave Dubrovnik ili Zračne luke Ruđer Bošković.

Koliko taksista može kroz zonu?

Iako se ranije kalkuliralo s brojem od stotinjak takvih dozvola, brojka još nije definirana jer ovisi o rezultatima natječaja za zakup parkirališnih mjesta na dvije lokacije, a to su Hladnica i Gruž, preko puta Jadrolinije. Sveukupno će, a što je definiranom studijom Prometnog fakulteta, moći biti 750 dozvola. Tako će kroz zonu moći voziti 158 taksista koji autotaksi prijevoz obavljaju u Zračnoj luci Ruđer Bošković te njih 148 s koncesijom Lučke uprave Dubrovnik.

Tu je još i 60 vozila udruženja Žuti taxi Dubrovnik koje je dobilo na natječaju 14 rezerviranih parkirališnih mjesta na uličnom parkiralištu u Ulici kralja Tomislava (DOC). Taxi udruga Ploče dobila je na natječaju u zakup pet rezerviranih parkirališnih mjesta na uličnom parkiralištu u Ulici Frana Supilama na Pločama i to za 64 vozila. Udruženju autotaksi prijevoznika grada Dubrovnika odobren je zakup pet rezerviranih parkirališnih mjesta na izvanuličnom parkiralištu u Vukovarskoj ulici – ispred bazena u Gružu za 73 vozila. Preostalo je riješiti dakle još dvije lokacije. Kako za DuList ističu iz Grada Dubrovnika, na uličnom parkiralištu na Obali Pape Ivana Pavla II (preko puta Jadrolinije) odobren je zakup devet rezerviranih parkirališnih mjesta Udruzi obrtnika autotaksi prijevoznika Orlando, ali natječaj nije dovršen jer je uložena žalba koja je trenutačno na rješavanju na II. stupnju. Tu će biti, kako je natječajem određeno, najmanje 24 vozila. Osim toga, na uličnom parkiralištu u Ulici Iva Vojnovića (ispred zgrada Solidarnosti) za 14 rezerviranih parkirališnih mjesta natječaj će se u idućih 10-ak dana ponoviti jer nitko od ponuditelja nije ispunjavao uvjete iz natječaja. Tu može biti najmanje 40 vozila, no bit će ih sigurno više. Svemu tome treba pridodati i Paščaru, koja je na natječaju bila sredinom prošle godine. Tu se na 12 rezerviranih mjesta dozvoljavala uporaba najmanje 24 osobna automobila, s tim da je ta brojka u konačnici sigurno veća. Kad sve ovo zbrojimo (uzevši u obzir najmanji mogući broj vozila u Hladnici, Gružu te na Paščari) već smo na nekih šestotinjak vozila sa slobodnim prolazom.

I građani s PPK mogu taksirati

No, svim ovim brojkama svakako treba pridodati i brojne naše sugrađane koji taksiraju vlastitim osobnim automobilima za koje imaju povlaštene parkirne karte Sanitata, što im omogućava ulazak u zonu, a njihov je broj danas teško utvrditi. O tome je na sjednici Gradskog vijeća govorio i vijećnik Maro Kristić.

– Ne mislim da će se ovom odlukom baš riješiti pitanje ograničenja jer odluka je namijenjena onima koji obavljaju djelatnost kao obrt ili tvrtke, dok imamo skupinu tzv. agregatora koji pravo na ulazak u zonu mogu ostvariti po drugoj osnovi. To su naši sugrađani, fizičke osobe s PPK. Oni uđu u zonu i nitko im ne može zabraniti raditi. Tu brojku ne možemo ograničiti, a ti ljudi će obavljati autotaksi djelatnost, nemamo mehanizme za ograničiti ih – iznio je mišljenje Kristić. I u pravu je, jer svaki sugrađanin koji primjerice ima negdje zaposlenje, može se taksiranjem baviti u svoje slobodno vrijeme. Vozi vlastiti osobni automobil, a kao stanovnik ovog grada ii pak neke od susjednih općina može dobiti Sanitatovu PPK. I mirne duše će moći proći kroz zonu dok obavlja taksi prijevoz.

Doduše, gradski vijećnici nebrojeno puta su istaknuli kako svim svojim odlukama žele zaštititi domaće ljude, naravno u okviru zakona i propisa. Naglasio je to i Marko Potrebica, predsjednik Gradskog vijeća.

Potrebica: Nemojmo žuriti

-I dalje ćemo nastaviti štititi domaće ljude vodeći računa o propisima. Pokažimo mudrost i zrelost jer će vjerojatno ove naše odluke na kraju završiti na sudu. Želimo da naši ljudi ostvaruju prihode u našem gradu – rekao je između ostalog na Gradskom vijeću te poručio gradonačelniku neka ne žuri.

– Vidimo kako se reagira na Odluku, nemojmo žuriti jer u velikoj žurbi možemo samo slomiti noge – smatra on. Predložio je stoga da se produlji vrijeme prilagodbe na novi prometni režim kako bi se kod građana digla svijest o nužnosti uvođenja posebnog prometnog režima, ali i o njihovim pravima.

Natječaj za preostali broj dozvola za autotaksi prijevoznike očekuje se do kraja godine.

– Moramo omogućiti tržišnu utakmicu, a mi odlukom ograničavamo broj vozila oko povijesne jezgre. Na natječaj se svatko može javiti. Primili smo različite skupine ljudi, gospodarstvenike, ratne stradalnike, civilne žrtve… Sve smo ih primili te smo gledali prepoznati ih u okviru ove odluke kako bismo im dali bodove za preferiranje njih kao izvršitelja – objasnio je gradskim vijećnicima gradonačelnik Mato Franković te još jednom napomenuo kako danas imamo 9 tisuća taksista u gradu.

– Danas više ne znamo tko je taksi, a tko nije, tko je ispravan, a tko nije. Zato se zalažem da se promijeni zakon kojim se obvezuje registarskom oznakom označiti taksi vozilo i tad će se znati tko je taksi, a tko ne. Sad su nam i auti za transfere postali taksi. Moramo negdje podvući liniju i granicu i reći ovoliko možemo. Imamo mi još određeni broj taksi stajališta za zakup, ali trebat će mijenjati odluku na što smo voljni pristati – dodao je te time dao naslutiti kako će se još rezerviranih parking mjesta davati u zakup taksistima.

Zapravo, sve dosad rečeno i napisano o odlukama kojima se nastoji ograničiti promet u zoni oko Grada vodi ka samo jednom pitanju, a ono glasi: Hoćemo li zaista uspjeti smanjiti i u kolikoj mjeri broj vozila? Jer, taksistima treba pribrojiti sve građane s PPK, a gdje su tek autobusi i kombiji koji imaju reguliran status za zaustavljanje na Pilama.

 

STAJU GDJE MOGU

Parkirani na mjestima za ‘Residents only’

Brojni naši sugrađani požalili su nam se kako često na parkirališnim mjestima oko Grada, koja su označena s ‘Residents only’ susreću upravo taksi vozila. Zauzimaju time, dodali su nam, ono malo parkirnih mjesta namijenjenih ljudima koji tu žive. No, ako je riječ o vozilu dubrovačkih registarskih oznaka i ako ono pripada nekom našem sugrađaninu koji ostvaruje pravo na PPK, takvo vozilo nije u prekršaju. Odnosno ima se pravo tu parkirati. Osim, naravno, ako je nepropisno parkirano. No, svakako treba istaknuti kako dio taksista zapravo i nema gdje, ne parkirati, nego iskrcati goste budući da su sva nekadašnja taksi stajališta danas pod koncesijom, odnosno u zakupu su pojedinih udruženja. Na taj su način ‘izvisili’ svi oni naši sugrađani koji su izvan raznih udruga i udruženja u koja im se, na što je upozorio i vijećnik Kristić, brani pristup. —Mi smo ukinuli sva postojeća autotaksi stajališta i sada na području grada nemamo niti jedno, sva su u koncesiji i po meni se nepravedno optužuje ovu skupinu taksista kojima želimo dati propusnice da stvaraju nered, a stvaraju ga jer se nemaju gdje zaustavljati. Zaustavljaju se gdje mogu. Njih smo stavili u poziciju da ih se nepotrebno stigmatizira jer nemaju uvjete kao i svi drugi – iznio je Kristić. Inače, zakonom im je odobren iskrcaj i ukrcaj putnika na autobusnim stajalištima.

Pročitajte još

Završen projekt participativnog budžetiranja na Kalamoti

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

(FOTO) Dubrovnik u tonovima južine

Dulist