Ne kaže se uzalud da je traženje posla ‘posao s punim radnim vremenom’.
Ipak, bitan je i način na koji nešto radimo, stoga je portal MojPosao provjerio kako građani najčešće traže posao u anketi provedenoj na gotovo 400 ispitanika. Očekivano, najviše ispitanika (82 posto) posao traži pregledavanjem oglasa za posao.
– Stalno pregledavam nove poslove u kategoriji posla koji tražim – kaže jedan od ispitanika, a drugi dodaje:
– Posao se traži kroz sve navedene opcije, ali i to je individualno kako će tko doći do radnog mjesta. Ako je netko uspio na jedan način, ne znači da to vrijedi za svakog drugog.
Otvorene molbe šalje 8 posto ispitanika, jer smatraju da ‘tako mogu doprijeti do većeg broja potencijalnih poslodavaca’.
– Slanje otvorenih, personaliziranih molbi smatram najboljim načinom za predstavljanje potencijalnim poslodavcima. Ipak, zbog kulture neodgovaranja na e-mailove, izuzetno je teško stupiti u kontakt s poslodavcima – primjećuje jedan ispitanik.
Preko prijatelja/poznanika posao najčešće traži 6 posto ispitanika koji smatraju da je to ‘najlakša, najbrža i najbolja potraga za poslom’.
– Posao tražim preko kolega iz struke – pojašnjava jedan od ispitanika.
Društvene mreže popularan su kanal za traženje posla kod 3 posto ispitanika, dok putem (virtualnih) sajmova karijera posao najčešće traži 1 posto ispitanika.
– Potraga za poslom pregledavanjem aktualnih natječaja svakako je najkvalitetniji način traženja budućeg ili novog zaposlenja. Ipak, treba reći da je takvu vrstu potrage korisno dopunjavati i drugim oblicima traženja posla – savjetuje Marko Oltean s portala MojPosao.
– Dobar primjer kako proširiti potragu jest i posjet sajmu ‘Virtualni dani karijera i znanja’ koji smo i ove godine organizirali u suradnji s dva partnerska i vodeća portala za oglašavanje radnih mjesta u regiji – Infostud.rs (Srbija) i Posao.ba (BiH). Sajam je u osam dana posjetilo više od 210.000 građana koji su poslodavcima izlagačima priložili više od 10.000 prijava na natječaje objavljene na sajmu – ističe Oltean.