Zrakoplov dash Croatije Airlinesa jučer ujutro nije poletio iz Zagreba u Bruxelles zbog tehničkog kvara.
Putnici su preusmjereni na druge linije, a dash je ostao na zemlji.
Poremećaj u redu letenja
Tako je nastavljen niz problema s dashevima hrvatskog nacionalnog prijevoznika, koji se gotovo svakodnevno kvare ili imaju indikacije kvarova. Ukupno su jučer ujutro izvan pogona tako bila čak četiri zrakoplova CA, tri zbog kvarova, a jedan zbog redovnog održavanja, piše vecernji.hr.
CA ukupno u floti ima 13 zrakoplova, sedam airbuseva i šest dasheva.
Osim dasha koji je trebao letjeti u Bruxelles, prizemljen je još uvijek i dash koji je sletio na nos u Zürichu, a na popravku je bio i airbus koji prekjučer nije poletio iz Zagreba u Pariz zbog tehničkog kvara. Jedan pak airbus je u hangaru na redovnom pregledu koji će trajati još najmanje dva tjedna.
Zbog pomanjkanja vlastitih aviona Croatia Airlines bila je prisiljena unajmiti tuđe zrakoplove.
– Kako bi se planirani red letenja održao u najvišoj mogućoj mjeri, kompanija je kratkoročno unajmila dva zrakoplova inozemnih kompanija – navode u CA. No nisu htjeli otkriti od kojih su aviokompanija unajmili avione. Kako doznajemo, radi se o jednom zrakoplovu slovenskog Adria Airwaysa i jednom zrakoplovu bugarskog BH Aira.
Ipak, toliko aviona izvan pogona utjecalo je djelomično na red letenja hrvatskog nacionalnog prijevoznika pa je tako jučer otkazan jutarnji let iz Zagreba u Dubrovnik te su putnici otputovali na krajnji jug Hrvatske dva sata poslije.
No tijekom dana situacija s flotom CA se ipak poboljšala pa je tako ponovno u pogon stavljen dash koji je trebao u rano jutro letjeti u sjedište Europske unije, a u međuvremenu je popravljen i airbus.
Incident u Zürichu
Iako je Croatia Airlines imala problema s dashevima i prije, problemi s tim avionima ipak su došli u centar pažnje nakon incidenta u Zürichu 26. rujna kad se nije htio otvoriti prednji stajni trap. Samo dva dana poslije tog incidenta dash koji je letio na liniji Zagreb – Dubrovnik – Rim morao je sletjeti u Split zbog indikacije da postoji pogreška.
Dva dana nakon toga, 30. rujna dash CA nije poletio iz Beograda u Split zbog indikacije kvara na motoru. Stoga su aviomehaničari iz Zagreba morali ići u Beograd kako bi otklonili taj kvar.
Niz kvarova na dashevima CA nastavljen je 8. listopada kada se nakon polijetanja iz Dubrovnika u Atenu pojavila indikacija da su otvorena prednja prtljažna vrata na avionu. Stoga se taj dash morao vratiti u zračnu luku u Čilipima gdje je izvršena tehnička provjera, nakon koje je avion opet poletio u glavni grčki grad.
Airbusevi zadaju manje problema nego dashevi. Osim tehničkog kvara na airbusu koji je prekjučer trebao letjeti u Pariz, u zadnje vrijeme bio je još samo jedan problem s tim avionom u floti CA, i to kad je zbog problema s hidraulikom airbus koji je letio na liniji Pula – Frankfurt 13. kolovoza ove godine morao sletjeti u Zagreb, piše Večernji list.