Proteklih tjedana u hrvatskoj javnosti vodi se intenzivna rasprava oko raskida Predugovora s koncesionarom putničkog terminala u luci Gruž – ovom rečenicom dubrovački branitelji počinju svoje priopćenje kojeg prenosimo u cijelosti.
‘Mi, predstavnici braniteljskih udruga proisteklih iz Domovinskog rata Dubrovačko-neretvanske županije, najoštrije osuđujemo svaki pokušaj bezobzirne eksploatacije najvrjednijih dubrovačkih gospodarskih resursa, koji idu protiv hrvatskih nacionalnih interesa i interesa građana Dubrovnika.
Lučka uprava Dubrovnik je tijekom 2014. i 2015. godine provela postupak prikupljanja ponuda za izgradnju i upravljanje putničkim terminalom, trgovačkim centrom, autobusnim kolodvorom i javnom garažom unutar lučkog područja luke Gruž, na rok od čak 40 godina. Objavljeni natječaj klasični je primjer pogodovanja unaprijed određenom koncesionaru, u ovom slučaju konzorciju Global Liman Ypletmeleri A.P. i Batiment International S.A. (kasnije DICPI d.o.o.).
Naime, iz dokumentacije za nadmetanje razvidno je da se od potencijalnih ponuditelja tražilo da dokažu neto novčani tijek od minimalno 20 milijuna eura u prethodnoj godini, prihod od minimalno 120 milijuna eura u prethodnoj godini, zatim realizirani nekretninski projekt od minimalno 20 milijuna eura itd., čime je u diskriminirajući položaj dovedena Luka Dubrovnik d.d. i ostale hrvatske tvrtke koje su se mogle javiti na natječaj. Drugim riječima, ovakvim uvjetima natječaja luku koja je sagrađena i kasnije obnovljena novcem hrvatskih građana, sada za suludo nisku koncesijsku naknadu na 40 godina dajemo strancima, a pritom se odričemo profita od najmanje 300 milijuna eura.
Slijedom svega navedenog, tražimo da se Odluka o dodjeli koncesije od 13. listopada 2015. godine stavi izvan snage, tim više što je raskinut i Predugovor između davatelja koncesije i odabranog koncesionara.
Isto tako, od saborskih zastupnika iz Dubrovačko-neretvanske županije zahtijevamo pokretanje žurne inicijative za izmjene i dopune Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, na način da se velikim gradovima, ako to žele, omogući da budu osnivači lučke uprave na svom području, što će biti doprinos neophodnoj decentralizaciji odlučivanja i učinkovitijem upravljanju pomorskim dobrom.
O najvažnijem dubrovačkom projektu i novom modelu odabira koncesionara moraju odlučivati ljudi koji žive i rade u Gradu, a novi projektni zadatak i Idejno rješenje putničkog terminala u luci Gruž trebaju dobiti suglasnost Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, kao predstavničkog tijela građana Dubrovnika.’