Na zagrebačkom Markovu trgu u četvrtak ujutro hrvatska taksi udruženja prosvjedovala su kako bi izrazila nezadovoljstvo s nacrtom novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu kojim se, kako kažu, pogoduje interesima strane tvrtke, ugrožava egzistencija hrvatskih obrtnika i njihovih obitelji, sigurnost građana te prijeti kolapsom tijekom turističke sezone.
Točnije, okupili su se članovi Udruženja taksi prijevoznika, Eko Taxija, Radio Taksija Zagreb, Udruženje autotaksi prijevoznika Dubrovnik d.o.o., Udruga za promicanje auto taksi prijevoza – Radio Taksi Split i Udruga VG Taxi.
-Želimo razgovarati s premijerom Andrejom Plenkovićem i potpredsjednicom Vlade Martinom Dalić o zaštiti hrvatskih obrtnika, građana i sigurnosti na cestama. Ako me pitate jesam li sretan što se danas ovdje nalazimo i što smo prisiljeni prosvjedovati ispred Hrvatskog sabora, nisam. Dvije godine bezuspješno, putem svih dostupnih kanala iznosimo našu problematiku nadležnim organima vlasti. Jedino što želimo jest da nam Vlada omogući ustavno pravo na rad i ravnopravnost, želimo da se poštuju zakoni i ne želimo anarhiju – izjavio je predsjednik Udruženja taksi prijevoznika Božo Miletić i podsjetio na načine na koje konkurencija krši zakonske propise te izbjegava plaćanje poreza.
Prijedlog nacrta novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu podrazumijeva da taksisti s jednom izdanom dozvolom mogu pružati usluge na području cijele Hrvatske zbog čega bi tijekom turističke sezone u nekim gradovima došlo do prometnog kolapsa i time se negativno utjecalo na turizam.
Novim nacrtom zakona se, poručuju, pod nazivom ‘liberalizacija’ uvodi anarhija koja će na cestu nekontrolirano pustiti tisuće nepoznatih vozača u svakakvim vozilima, a koji neće odgovarati nikome po pitanju visine naplate usluga, sigurnosti u prometu, ali i osobnoj sigurnosti putnika.
-Posve sigurno možemo reći da će, ukoliko se usvoji nacrt Zakona koji smo imali prilike vidjeti u medijima, 2500 ljudi iseliti iz Hrvatske, a sve zahvaljujući Vladi kojoj su draži interesi kompanije koja čak ne želi plaćati poreze u Hrvatskoj već posluje iz Nizozemske. Hitno tražimo odgovore na pitanja tko štiti Uber u Hrvatskoj i tko su autori skandaloznog zakona prema kojem će biti ugrožena sigurnost kao i održivost prometa tijekom turističke sezone. S druge strane, imamo saznanja da su i vozači Ubera iznimno nezadovoljni i da ih se iskorištava. Ukoliko imate takva iskustva, obratite nam se, učinit ćemo sve da zaštitimo i vaša prava – poručio je Miletić.
Taksisti su podsjetili da konkurenciju zbog neusklađenosti s lokalnim zakonima i netransparentnosti cijena i naplate u drugim zemljama tjeraju na prilagodbu i poslovanje prema postojećim pravilima poput SAD-a i Velike Britanije. U većini zemalja EU ni ne posluju, poput Njemačke ili Mađarske, a u nekima im je potpuno zabranjen rad kao nedavno u Izraelu. U Hrvatskoj novi zakon prilagođavaju istima zbog čega je, kažu, izgledna anarhija na cestama.
-Zašto nas premijer i potpredsjednica Dalić uporno izbjegavaju? Jesmo li manje vrijedni da se dvije godine ne mogu naći s nama na radnom sastanku? Neka otvoreno kažu koliko su puta na sastanak primili predstavnike Ubera. Zašto su hrvatski obrtnici manje važni od strane kompanije? – zaključio je Miletić.