Od sredine rujna sve su češća i glasnija istupanja privatnih iznajmljivača koji imaju problem sa stranicom Booking.com. Radi se o problemu kašnjenja s isplatama prema pružateljima smještaja. Neki tvrde, a donose nacionalni mediji, kako iznjamljivači čekaju i po tri mjeseca na isplatu svojih potraživanja od Bookinga. Također, navodi se kako je nekad riječ o visokim iznosima, i po 30 tisuća eura. Zbog toga, ali i drugih poteškoća, stvara se promišljanje kako Booking ima ozbiljnih problema.
Dubretić: ‘Vjerujem da je prolazni bug’
Odlučili smo provjeriti kakva je situacija na jugu zemlje. Tim povodom, kontaktirali smo dvije agencije u Dubrovniku koje se bave upravljanjem smještajnih jedinica.
Glavni izvršni direktor i suosnivač Direct Bookera, tvrtke za upravljanje jedinicama za odmor, Nino Dubretić ističe kako je Booking u lipnju najavio da će doći do manjih poteškoća po pitanju isplate, zbog tehničkih problema.
— Imamo 5 posto objekata na tome i nemamo poteškoća. Znam još dosta iznajmljivača koji ih također nemaju, ali očito ima onih gdje još kasne. Ne smatram to nekim velikim problemom u kontekstu hoće li se uplate izvršiti ili ne. Po meni, sigurno hoće. Samo je stvar kad se dogodi tehnički problem, onda se jednostavno upadne u zaostatke iz kojih se treba izvući, a za to je potrebno vremena – dodao je.
Inače, u nacionalnim medijima se provlači još jedan problem u suradnji s Bookingom kojeg je istaknula jedna iznajmljivačica. Vezan je uz validaciju kartice, odnosno uz naplatu preko kartice ako se gosti ne pojave u smještaju, a prethodno ne otkažu rezervaciju u zakazanom roku. No, ističe se i kako platforma ove godine ima novo pravilo za rezervacije. Naime, uveden je sustav Hibrid 2.0, u sklopu kojeg Booking jedini ima uvid u karticu i jedini koji je validira, naglašava se u medijima.
— Softver ako ‘zahrđa’, onda se za to veže niz problema. Od kašnjenja knjiženja, dakle isplata do pravovremenog provjeravanja kartica. Vjerojatno je i njima burno, ali više vidim primjera da nemaju problema, nego da imaju. No, jače odjekne ovaj problem. Ponovno, ne mislim da se radi o nesigurnosti rada s Booking.com. Vjerujem više da se radi o prolaznom bugu koji je očito ostavio posljedice – rekao je Dubretić.
Grkeš: ‘Dvije teme se ponavljaju’
Vlasnica agencije Dominium Travel Slavica Grkeš za DuList ističe kako 15 godina rade s Bookingom te nikad nisu imali probleme ni s isplatama ni s plaćanjima računa. U zadnje vrijeme se, kako kaže, ponavljaju dvije teme.
— Prva je nemogućnost naplate od Bookinga. Druga tema je pozivi porezne uprave iznajmljivačima da dostave račune Bookinga i utvrde je li plaćen PDV na proviziju. Ako nije, naplati se za sve godine retroaktivno. Nas naši iznajmljivači zovu oko oba pitanja. Kada netko radi s agencijom nema problema jer ima ugovor s agencijom, a agencija ima ugovor s Bookingom i samim time nije Booking odgovoran iznajmljivaču, nego agencija. Nijedna ozbiljna agencija neće dozvoliti nikakva kašnjenja s plaćanjima, pa bio njoj Booking ili bilo koji drugi partner dužan ili ne. Također, PDV na proviziju se ne plaća ako iznajmljivač radi s agencijom. Jer, svaka ozbiljna agencija je u sustavu PDV-a i njezin porezni broj je vezan uz objekt i isti se plaća preko posebnog postupka oporezivanja turističkih agencija i iznajmljivač nema nikakve veze s tim niti ima obvezu svaki mjesec obračunavati i plaćati PDV na proviziju inozemnih portala. Smatram da je uvijek dobro imati pouzdanog partnera, a netko tko ima svoj 1 apartman nije u istoj situaciji pregovora s nekim tko ih ima 200 – istaknula je Grkeš te kratko komentirala i temu predautorizacije kartice koja se spominjala u nacionalnim medijima.
— Mi predautoriziramo kartice ili naplatimo kada uđemo u ‘cancellation policy’. Ako kartica ne valja, otkažemo rezervaciju tako da imamo vremena za napuniti razdoblje ponovno – istaknula je.
Booking: ‘Ispričavamo se zbog kašnjenja’
Za komentar situacije pitali smo i Booking. Naglašeno je kako je slučaj validacije kartice izolirani slučaj i nema nikakve veze s tehničkim problemom održavanja sustava koji je doveo do kašnjenja isplata.
— Svjesni smo da postoji manji dio vlasnika koji su neopravdano pogođeni tekućim tehničkim problemom nastalim nakon planiranog održavanja sustava, na čijem se otklanjanju radi po hitnom postupku. Iako su plaćanja nastavljena normalno za gotovo sve naše smještajne partnere, priznajemo da je za neke ovo trajalo duže nego što je trebalo i ispričavamo se zbog kašnjenja – naglasili su iz Bookinga za Dulist. Komentirali su i problem koji se veže uz validacije kartice.
— Naša uobičajena praksa je da uvijek potvrđujemo karticu gosta u trenutku rezervacije, a zatim ponovo neposredno prije isteka roka za besplatno otkazivanje, što smo napravili i u konkretnom slučaju gosta spomenutog u medijima, koji se nije pojavio u smještaju. Možemo potvrditi kako ovaj slučaj nije dio šireg problema te nije povezan s odgodama isplata kojima je manji broj naših smještajnih partnera pogođen zbog tehničkog problema na planiranom održavanju sustava – istaknuli su. • MP