U Kazalištu Marina Držića danas je održana konferencija za medije povodom nove kazališne sezone, koju otvara predstava ‘Bjegunke’, 30. rujna s početkom u 20 sati.
Djelo su napisali Pierre Palmade i Christophe Duthron, a režirala Nenni Delmestre, za prijevod je zadužena Dora Slakoper, za scenografiju, kostime i izbor glazbe Lina Vengoechea, a za dizajn svjetla Zoran Mihanović.
Ravnatelj KMD-a Ante Vlahinić za početak je ‘otvorio’ konferenciju i sezonu.
– Od trenutka kad mi se ukazala čast da vodim Kazalište, Nenni Delmestre bila je redateljica na koju sam sigurno računao, odnosno nadao se da će imati priliku surađivati s njome i omogućiti joj da režira u ovoj kući, u kojoj joj to nije prvi put. Nije je dugo bilo i počinjemo to ispravljati (…). Nenni i gospođa Milka kontaktirale su me kazavši kako imaju jedan jako zanimljiv komad, a kad vas netko tako zamoli, naravno da nema nikakvih problema, već je dapače jako lijepo da obje strane žele raditi u jednom projektu. Radi se o suvremenom francuskom komadu za kojeg se odmah vide da ga nije zaludu vidjelo, u televizijskom prijenosu, nekih osam milijuna gledatelja u Francuskoj. Uostalom radi se o dva autora koji su ‘kulturni spomenici’ u Francuskoj, koji za sobom i pred sobom imaju velike karijere. Naše dvije velike glumice koje će izvoditi komad, njih ne moram niti posebno naglašavati – kazao je Vlahinić, dodavši kako su KMD-u nametnuti veliki kriteriji.
-Gledajući probe, onako skrivećki, po smješku i po djelatnicima teatra, dobar je pokazatelj da predstava funkcionira – dodao je Vlahinić, prepustivši riječ redateljici Delmestre.
-Zahvaljujem se ravnatelju i KMD-u što su pristali prihvatiti komad, da radimo ponovo Milka i ja, s idejom da nam se pridruži Ksenija, za koju mislim da ima fantastičan spoj na sceni i izvan scene s Milkom. Nadam se da će njihova kemija uroditi predstavom kakvu smo željeli napraviti. Sam komad je tzv. ‘road teatar’, putni teatar – nikakva postdramska dramaturgija ili pak neka nova avangarda, to je dramaturgija onog što me najviše zanima u kazalištu – ljudskih odnosa – naročito u vremenima kadse više nemamo vremena osjećati, nemamo vremena za senzibilitet prema onome ljudskome u nama. Zapravo, ‘Bjegunke’ bježe od svega onoga što i mi sami bježimo, života koji je ovom naglom promjenom i brzinom ritma, informacija, postao itekako dehumaniziran. Cijela ova priča je zapravo o humanom odnosu dvije osobe s temom prijateljstva – kazala je među ostalim Delmestre, dodavši kako se radi o priči za koju se nada da će biti ‘prepoznata u publici kako po humoru, tako i po ljudskosti’.
-Milka Podrug Kokotović živi je primjer hrabre osobe koja je još uvijek spremna stati pred publiku. S druge strane, Ksenija koja igra ulogu bježanja iz banalnog života, ide u potragu za svojim identitetom i slobodom i nailazi na slobodu drugog lika, osobe koja ju uči o životu – dodala je Delmestre, kazavši kako su se tu prožele privatne energije Milke i Ksenije.
Dodala je i neizmjernu važnost njenih suradnika Line i Zorana bez kojih ‘ne bi išlo’.
-S Nenni, nakon Nosi nas rijeka, radim ponovo. Obožavam probe! Volim igrati, izmišljati… Mogu raditi puno. Ne volim poklone, ali volim davati sve od sebe – kazala je legenda kazališta Milka Podrug Kokotović, a otkrila je na pressici kako se ne voli niti slikavati.
-Za razliku od Milke, meni su probe teške. Ne volim ih jer je Nenni uvijek u pravu – nasmijala je prisutne Ksenija Prohaska, dodavši kako ‘apsolutno obožava publiku’.
-Jedva se suzdržim da se ne bacim u publiku pri poklonu. Možda sam trebala biti neka rock zvijezda – našalila se Prohaska, kazavši kako bi ‘publici najradije dala srce’.
Inače, ‘Bjegunke’ su doživjele svjetsku premijeru 2007. godine u poznatom kazalištu Teatro Varietes de Paris, osnovanom 1807. godine. Predstavu su producirale glumice koje u njoj igraju, Line Renaud i Muriel Robin, a režirao je koautor teksta, Duthuron. Unatoč početnoj ideji da predstava bude na repertoaru mjesec dana, zbog ogromnog interesa publike, samim time i uspjeha, zadržana je više od četiri mjeseca! Zadnju predstavu, koju su igrale odlučile su uživo prenositi na francuskoj televiziji TV France 2, a vidjelo ju je osam miljuna ljudi, što je najveća gledanost neke predstave na francuskoj televiziji svih vremena. Prestava je dobila mnogobrojne nagrade, među ostalima i Prix Raimu za kazalište i film.
MNJ