Kultura

‘BJEGUNKE’ OTVARAJU SEZONU Ne propustite teatarsku ‘road komediju’ ovaj petak!

Bjegunke Press 1

U Kazalištu Marina Držića danas je održana konferencija za medije povodom nove kazališne sezone, koju otvara predstava ‘Bjegunke’, 30. rujna s početkom u 20 sati.

Djelo su napisali Pierre Palmade i Christophe Duthron, a režirala Nenni Delmestre, za prijevod je zadužena Dora Slakoper, za scenografiju, kostime i izbor glazbe Lina Vengoechea, a za dizajn svjetla Zoran Mihanović.

Ravnatelj KMD-a Ante Vlahinić za početak je ‘otvorio’ konferenciju i sezonu.

– Od trenutka kad mi se ukazala čast da vodim Kazalište, Nenni Delmestre bila je redateljica na koju sam sigurno računao, odnosno nadao se da će imati priliku surađivati s njome i omogućiti joj da režira u ovoj kući, u kojoj joj to nije prvi put. Nije je dugo bilo i počinjemo to ispravljati (…). Nenni i gospođa Milka kontaktirale su me kazavši kako imaju jedan jako zanimljiv komad, a kad vas netko tako zamoli, naravno da nema nikakvih problema, već je dapače jako lijepo da obje strane žele raditi u jednom projektu. Radi se o suvremenom francuskom komadu za kojeg se odmah vide da ga nije zaludu vidjelo, u televizijskom prijenosu, nekih osam milijuna gledatelja u Francuskoj. Uostalom radi se o dva autora koji su ‘kulturni spomenici’ u Francuskoj, koji za sobom i pred sobom imaju velike karijere. Naše dvije velike glumice koje će izvoditi komad, njih ne moram niti posebno naglašavati – kazao je Vlahinić, dodavši kako su KMD-u nametnuti veliki kriteriji.

-Gledajući probe, onako skrivećki, po smješku i po djelatnicima teatra, dobar je pokazatelj da predstava funkcionira – dodao je Vlahinić, prepustivši riječ redateljici Delmestre.

-Zahvaljujem se ravnatelju i KMD-u što su pristali prihvatiti komad, da radimo ponovo Milka i ja, s idejom da nam se pridruži Ksenija, za koju mislim da ima fantastičan spoj na sceni i izvan scene s Milkom. Nadam se da će njihova kemija uroditi predstavom kakvu smo željeli napraviti. Sam komad je tzv. ‘road teatar’, putni teatar – nikakva postdramska dramaturgija ili pak neka nova avangarda, to je dramaturgija onog što me najviše zanima u kazalištu – ljudskih odnosa – naročito u vremenima kadse više nemamo vremena osjećati, nemamo vremena za senzibilitet prema onome ljudskome u nama. Zapravo, ‘Bjegunke’ bježe od svega onoga što i mi sami bježimo, života koji je ovom naglom promjenom i brzinom ritma, informacija, postao itekako dehumaniziran. Cijela ova priča je zapravo o humanom odnosu dvije osobe s temom prijateljstva – kazala je među ostalim Delmestre, dodavši kako se radi o priči za koju se nada da će biti ‘prepoznata u publici kako po humoru, tako i po ljudskosti’.

-Milka Podrug Kokotović živi je primjer hrabre osobe koja je još uvijek spremna stati pred publiku. S druge strane, Ksenija koja igra ulogu bježanja iz banalnog života, ide u potragu za svojim identitetom i slobodom i nailazi na slobodu drugog lika, osobe koja ju uči o životu – dodala je Delmestre, kazavši kako su se tu prožele privatne energije Milke i Ksenije.

Dodala je i neizmjernu važnost njenih suradnika Line i Zorana bez kojih ‘ne bi išlo’.

-S Nenni, nakon Nosi nas rijeka, radim ponovo. Obožavam probe! Volim igrati, izmišljati… Mogu raditi puno. Ne volim poklone, ali volim davati sve od sebe – kazala je legenda kazališta Milka Podrug Kokotović, a otkrila je na pressici kako se ne voli niti slikavati.

-Za razliku od Milke, meni su probe teške. Ne volim ih jer je Nenni uvijek u pravu – nasmijala je prisutne Ksenija Prohaska, dodavši kako ‘apsolutno obožava publiku’.

-Jedva se suzdržim da se ne bacim u publiku pri poklonu. Možda sam trebala biti neka rock zvijezda – našalila se Prohaska, kazavši kako bi ‘publici najradije dala srce’.

Inače, ‘Bjegunke’ su doživjele svjetsku premijeru 2007. godine u poznatom kazalištu Teatro Varietes de Paris, osnovanom 1807. godine. Predstavu su producirale glumice koje u njoj igraju, Line Renaud i Muriel Robin, a režirao je koautor teksta, Duthuron. Unatoč početnoj ideji da predstava bude na repertoaru mjesec dana, zbog ogromnog interesa publike, samim time i uspjeha, zadržana je više od četiri mjeseca! Zadnju predstavu, koju su igrale odlučile su uživo prenositi na francuskoj televiziji TV France 2, a vidjelo ju je osam miljuna ljudi, što je najveća gledanost neke predstave na francuskoj televiziji svih vremena. Prestava je dobila mnogobrojne nagrade, među ostalima i Prix Raimu za kazalište i film.

MNJ

Pročitajte još

‘Prekid preko veze’ publiku nasmijao do suza

Dulist

Vizualni identitet 75. Igara „Horizont“ osvojio glavnu nagradu za dizajn vizualnih komunikacija

Dulist

JAVNI POZIV Pridružite se Udruzi primijenjenih umjetnika Konavala Baština!

Dulist