Krajem prošlog tjedna Grad Dubrovnik nastavio je s realizacijom regulacije zaustavljanja i parkiranja turističkih autobusa u ‘zoni posebnog prometnog režima’ na platou Pila.
Naime, nakon što su stupići postavljeni, a sustav ručno testiran, pred same stupiće postavljena je horizontalna prometna signalizacija u vidu znaka ‘STOP’ za obavezno zaustavljanje. Prema aktualnim prometnim pravilima, to znači da će se svi turistički autobusi u pristupu Brsaljama morati zaustaviti, a promet se tim dijelom ceste neće moći odvijati ‘tečno i nesmetano’.
Naime, već je nedavno probno ručno testiranje pokazalo nedostatke stupića upravo u ‘tečnom i nesmetanom prometovanju’. Situacija na terenu dokazala je kako autobusi pri zaustavljanju svojim zadnjim dijelom zauzimaju dobar dio pješačkog prijelaza, što ometa promet i uzrokuje zastoj. Čak je u jednom trenutku u pomoć trebala priskočiti i prometna policija, čiji su službenici donekle rasteretili pritisak. Iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske tada su nam kazali kako je situacija na terenu identična onoj u elaboratu te kako su temeljem elaborata i dali svoje odobrenje, očekujući skoro uvođenje automatizacije koja ne bi trebala usporavati promet.
Međutim, novi potez gradske uprave – postavljanje horizontalnog znaka ‘STOP’, potpuno je suprotno Prometnom elaboratu kojeg je za Grad Dubrovnik izradio Zavod za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu u srpnju 2014. godine.
Cijeli tekst potražite u tiskanom izdanju DuLista, koji je od danas u prodaji.