Liste čekanja za dijagnostičke preglede i zahvate u bolničkom sustavu znatno smo skratili u odnosu na ranije razdoblje i taj trend zadržat ćemo i nadalje – izjavio je ministar zdravstva Vili Beroš u priopćenju Ministarstva. Podsjeća da je Ministarstvo zdravstva 20. siječnja ove godine otvorilo posebnu e-mail adresu kao dodatni kanal komunikacije s građanima.
Mail adresa liste@miz.hr namijenjena je nehitnim pacijentima u ostvarivanju prvog termina na dijagnostički pregled koji ne smije prelaziti nacionalni prosjek čekanja od 270 dana. Do danas je zaprimljeno sveukupno 194 upita. Najčešće zaprimljeni upiti odnose se na razne MR dijagnostičke postupke kao i na postupak UZV dojki. Najviše upućenih upita vezano je uz zdravstvene ustanove na području grada Zagreba.
Centralna e-mail adresa liste@miz.hr ključan je komunikacijski kanal između svih dionika u sustavu – pacijenata, liječnika obiteljske medicine, bolničkih zdravstvenih ustanova, Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje i Ministarstva zdravstva.
U posljednje vrijeme zaprimili su nekoliko medijskih upita o listama čekanja i terminima kojima pojedini građani nisu bili zadovoljni. U određenom broju slučajeva riječ je o anonimnim pritužbama kao i u jučerašnjem slučaju, bez dostupnih podataka o pacijentu, ustanovi ili liječniku na koje se odnosi pojedini slučaj. S obzirom da Ministarstvo zdravstva želi aktivno upravljati procesima u sustavu, provjerom je ustanovljeno da niti predmetna bolnica niti ministarstvo nije zaprimilo pritužbu ili upit spomenutog sadržaja.
-Razumljivo da mediji žele pomoći našim građanima i smatramo ih partnerima u procesu unapređenja zdravstvene skrbi. No, najefikasniji način da pomognemo našim pacijentima jest da se izravno jave ravnateljstvu zdravstvene ustanove ili na mail adresu liste@miz.hr. Shvaćamo želju pojedinih građana da ostanu anonimni, međutim tada je postupanje u pojedinom slučaju otežano. Naglašavamo kako su osobni podaci pacijenata maksimalno zaštićeni sukladno važećim zakonskim propisima o zaštiti osobnih podataka i da nam je zadatak pomoći u ostvarivanju prava na zdravstvenu zaštitu naših građana – ističe ministar zdravstva Vili Beroš i dodaje kako i dalje nastavljaju razvijati javni zdravstveni sustav kao temelj zdravstvene politike, provoditi reformske mjere te kontinuirano unapređivati kvalitetu sustava. Pritom nastoje otkloniti sve pojedinačne slučajeve mogućeg neadekvatnog pružanja zdravstvene usluge.
Naglašavaju kako je potpuno neprihvatljivo da bilo koji zdravstveni radnik u javnom zdravstvenom sustavu zloupotrebljava svoj položaj kako bi preusmjerio pacijenta u privatni sektor.
-Stoga, još jednom pozivamo građane da se oko bilo kakve nedoumice ili sumnje na ispravnost rada zdravstvenih djelatnika obrate s punim povjerenjem putem službenih kanala komunikacije zdravstvenih ustanova ili Ministarstva zdravstva – zaključuje ministar Vili Beroš.