Iz Hrvatske udruge banaka (HUB) u četvrtak su izvijestili da je posljednjih dana povećan broj upita klijenata banaka o sumnjivim telefonskim pozivima starijim osobama u kojima se osobe koje zovu predstavljaju kao službenici banke te traže od klijenata informacije o stanju na računu, broju kartice i pin.
Kako navodi Hrvatska udruga banaka u priopćenju objavljenom na njezinim internetskim stranicama, pozivi se najčešće događaju u večernjim satima, a u nekim slučajevima i tijekom noći, prenosi vecernji.hr
– Pozivima se klijente banaka obavještava da su njihove kartice navodno zlouporabljene i da će to riješiti tako da im predaju karticu tekućeg računa i PIN, a u tu svrhu će ih ispred zgrade čekati taksi vozilo. Najnoviji "modus operandi" je da se počinitelj predstavlja kao policijski inspektor sa sličnom pričom, samo što više ne traži kartice nego se raspituje o stanju na računu, štednji i slično, navodi HUB u priopćenju te upozorava da djelatnici banaka ''ne obavljaju ovakve telefonske razgovore, ne zovu klijente u večernjim satima i ne traže podatke o karticama''.
Priopćili su i kako su banke o svemu obavijestile MUP te ističu i kako niti banka niti jedna kartična kuća ne zna i nema pravo tražiti broj PIN-a ili neki drugi podatak o kartici od klijenata.
– Korisnike kartica koji su dobili ovakve telefonske “upite” ili slične poruke putem e-maila, pozivamo da ne odaju niti jedan podatak o kartici i da o svemu obavijeste izdavatelja kartice (banku ili kartičnu kuću) koji će u suradnji s nadležnim institucijama pokrenuti postupak razotkrivanja prevaranta.
Jednako tako, svaki korisnik kartice dužan je sam voditi računa o svakodnevnoj zaštiti podataka s kartice. To znači da se kartica, broj kartice, broj na poleđini ili bilo koji drugi podatak s kartice ne daje trećim osobama bez obzira kako se one predstavljale. Pitanje sigurnosti te zaštita klijenata iznimno je važno za poslovanje banaka- navode u priopćenju.