Aktualno

AUDIO koči razvoj Zatona!

zaton324

Stanovnici Zatona Velikog ne žele da se zemlja u vlasništvu Republike Hrvatske na ulazu u mjesto prodava privatnim vlasnicima, već da se preda Gradu Dubrovniku, koji bi na tom mjestu po njihovom traženju trebao urediti parkiralište za Zatonjane i goste Zatona.

Riječ je naime o česticama zemlje 490/1, 491, 497/2, 487/2 i 3090/2, u katastru opisanima kao pašnjak, voćnjak i potok, ukupne površine 791 metar kvadratnih na predijelu Ponta Mala. Tu je zemlju Agencija za upravljanje državnom imovinom (AUDIO) sredinom kolovoza stavila 'na bubanj', i to po početnoj cijeni od 89.295,84 kune. Mjesni odbor potom donosi zaključak kojim traži od Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja te AUDIO-a da obustave prodaju zemlje, te ju prenesu u vlasništvo Grada Dubrovnika s namjenom izgradnje parkirališta. Sredinom listopada natječaj za prodaju spornog zemljišta završen je, a kako smo uspjeli saznati javio se jedan potencijalni kupac.
 
Čačić 'odgodio' sastanak
 
Stanovnica Zatona Velikog Marija Haselsteiner već mjesecima nastoji utjecati na državne institucije, prije svih na Ministarstvo graditeljstva i agenciju AUDIO kako bi se prodaja obustavila. Za duList je kao najnoviju vijest navela kako je Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja njen zahtjev u ime stanovnika Zatona Velikog „dostavio na nadležno postupanje“ agenciji AUDIO, međutim nije sigurna da će AUDIO obustaviti prodaju.

– Vratila sam se iz Austrije, gdje sam živjela 37 godina. U mirovini sam i živim u Zatonu. Jednostavno se ne mogu priviknuti na ovaj nered. I to me gura da nešto poduzmem. Ako bi država prodala tu zemlju, navodno bi u ugovoru stajalo da se treća traka može graditi – ističe Haselsteiner.

Iz agencije AUDIO rekli su nam kako je još za četvrtak, 15. studenog u Dubrovniku bio najavljen sastanak predstavnika agencije s predstavnicima dubrovačke ispostave Hrvatskih cesta i Grada Dubrovnika.  Do tog sastanka, međutim, zbog promjena na čelu Ministarstva graditeljstva, navodno nije došlo.

Marija Haselsteiner sumnja kako Ministarstvo spomenutim dopisom tek pere ruke od daljnjeg postupanja, jer za raspolaganje zemjom ipak je nadležan AUDIO, koji je u kolovozu i raspisao natječaj.
 
'Mi smo ta Republika Hrvatska'
 
– Ali oni u agenciji su odgovorni nama građanima, mi smo Republika Hrvatska u čije ime oni raspolažu tom imovinom. Ne mogu oni činiti što žele, već ono što treba nama građanima – rekla nam je Haselsteiner, koja je spomenula i mjesnu 'ćakulu' kako je zamjenik gradonačelnika Niko Šalja navodno u Zagrebu 'dao dozvolu' za proširenje treće trake za skretanje prema državnoj cesti, što znači da stanovnici ostaju bez parkirališta, jer prostora za oboje nema. Haselsteiner osobno u to ne vjeruje.

– Zatonu svakako treba ta treća traka, ali nama treba i parkiralište, a veličina zemljišta je nedovoljna za oba rješenja. Sve skupa je to prekomplicirano. Na sastanku s Jerkom Šegedinom iz Hrvatskih cesta vidjela sam da treći trak postoji s južne strane poviše plaže, baš preko tog zemljišta. A mi smo tražili da se to prebaci na sjevernu stranu, kako bi se skretanje odmaknulo od plaže, jer bi s takvim rješenjem ulaz u Zaton iz pravca Orašca bio kompliciran. Tražili smo da se ovo zemljište koje je na prodaju dijelom upotrijebi za treću traku na skretanju, a drugim dijelom za parkiralište. Kad bi to bilo privatno zemljište to bi značilo da nemamo pravo ni staviti nož – ističe Haselsteiner.

Zamjenik gradonačelnika Niko Šalja za duList je pak izjavio kako je on bio uključen samo u projekt izgradnje treće trake.
 
Grad ne računa na parkiralište
 
– U suradnji s Hrvatskim cestama napravili smo projekt treće trake, odnosno lijevog skretača za ulaz u Zaton. Riječ je o prometnoj crnoj točki i to se mora riješiti. Kad smo razgovarali s AUDIO-em, ispostavilo se da su oni raspisali natječaj za prodaju tog zemljišta na koji bi se cesta trebala proširiti. Grad Dubrovnik uložio je primjedbu na natječaj, koji nije zaustavljen, ali je u dogovoru s AUDIO-om i Hrvatskim cestama odlučeno da će u ugovor o kupoprodaji ući i klauzula da će budući vlasnik biti dužan ustupiti onoliko prostora koliko je potrebno za proširenje ceste.

Očekujemo završnu verziju projekta kojeg izrađuju Hrvatske ceste, a gdje će se točno parcelacijskim elaboratom odrediti koliko je u milimetar potrebno cestu proširiti. Taj elaborat postat će sastavni dio ugovora o kupoprodaji i na osnovu njega će AUDIO nastaviti eventualnu prodaju – rekao nam je Šalja, dodavši kako mu je poznat zahtjev Mjesnog odbora Zaton, ali i kako ne zna detalje o dijelu priče koji se odnosi na izgradnju parkirališta.

– Nisam protiv da se tamo napravi parkiralište, ali stanovnici Velikog Zatona trebaju se obratiti gradonačelniku – zaključio je Šalja.
– Grad Dubrovnik je stava da zemljište treba ostati namijenjeno izgradnji treće trake s čim je Grad upoznao Mjesni odbor, Hrvatske ceste i AUDIO, na kojima je odluka – odgovorili su nam iz Gradske uprave.

Do zaključenja broja iz agencije AUDIO nismo dobili nikakvu informaciju hoće li uslijediti novi sastanak niti hoće li se uvažiti zahtjevi Zatonjana. Kako sada stvari stoje, zemlja se prodava, lijevi skretač, odnosno treća traka se gradi, a stanovnici će za parkiralište morati pronaći neku drugu lokaciju.

Pročitajte još

Država će podstanarima plaćati dio stanarine?

Dulist

(FOTO) Pogledajte kako je bilo na koncertu 4Tenora

Dulist

Frankovićev ‘Za dom spremni’ izazvao reakcije: Gdje je odgovornost?

Dulist