Gradski vijećnik Andro Vlahušić osvrnuo se na promjene prostorno planske dokumentacije vezane za Gruški akvatorij. Gradsko vijeće trebalo bi, naime, usvojiti izmjene i dopune GUP-a i Prostornog plana i UPU Gruški Akvatorij.
-Nakon osam godina intenzivnoga rada na izmjenama i dopunama prostornih planova vezanih uz Gruški akvatorij, konačno imamo dokumente koji su prošli kroz dugotrajnu javnu raspravu, brojne suglasnosti gradskih i županijskih službi te konačnu suglasnost Ministarstva graditeljstva i prostornoga planiranja. Više stotina ljudi i institucija naporno je radilo, smišljalo bolja rješenja kako bi najveći slobodni prostor u gradu Dubrovniku, oko dvjesto tisuća metara četvornih prostora ili jednu i pol povijesnu jezgru grada Dubrovnika prostorno planski osmislilo.
Konačno imamo rezultate dugogodišnjeg promišljanja. U srijedu ćemo imati i rezultate glasanja. Osam godina, stotine ljudi, stručne službe grada i županije, zainteresirane tvrtke, ustanove, komunalna društva i pojedinci, državna Ministarstva su napisali svoja mišljenja. Ništa ne mijenjamo, sve ostaje po starome onako kako su Andro Vlahušić i njegov tim stručnjaka osmislili i usvojili 2011. godine. Kako su izgrađene marina na Batali za domaće ljude, Lapadska obala, komercijalna marina, placa na Gružu, spomenik Ivanu Pavlu II.
Veliki putnički terminal sastoji se od tri cjeline: putnički terminal, poslovni centar s garažom te Autobusni kolodvor ostaju na istome mjestu kao u postojećemu planu. Kao i ranije, mora se provesti javni arhitektonski natječaj za sve tri dijela koji mogu, tj. trebaju biti jedna jedinstvena arhitektonska cjelina.
Sam natječaj treba provesti Grad Dubrovnik i Ministarstvo prometa i pomorstva, tj. Lučka uprava Dubrovnik bez utjecaja budućih koncesionara, kako bi se dobilo najbolje svjetsko rješenje kakvo Dubrovnik zaslužuje.
Konačno znamo i namjenu gradskih vlasti i Mata Frankovića oko kompleksa TUP-a, koji je sada gradsko vlasništvo posredništvom tvrtke UTD Ragusa. A namjena je potpuno ista kao pred trinaest godina. Sve zgrade u kompleksu TUP-a bit će srušene u dogovoru s konzervatorima, a na očišćenome prostoru nastat će nova zgrada veličine oko četrdeset tisuća metara četvornih, od čega će ukopana garaža imati najmanje 500 mjesta, dok će ostalo biti javni i komercijalni prostori. Za novi kompleks treba biti raspisan javni arhitektonski natječaj, koji će uključivati i rješavanje prometa oko kompleksa TUP-a, kroz ulice Ivana Pavla II i Andrije Hebranga.
Prema sadašnjim cijenama, izgradnja novoga TUP-a, kako se predviđa predloženim izmjenama prostornih planova, a koji sadrži dvadeset pet tisuća kvadrata nadzemne građevine, te garaže od petsto mjesta košta najmanje STO MILIJUNA EURA. Gotovine. Svako ulaganje u rekonstrukciju postojećih industrijskih hala bez ikakve spomeničke i graditeljske vrijednosti, jednostavno je bacanje novaca dubrovačkih građana u vjetar, priznaje gradska uprava i izrađivači plana.
Ako je na kraju sve isto, osim gramatičkih ispravaka i ukidanja gradnje Auditorija, dubrovačke kocke kulture uz Gruški park i mul Petka, ostaje nejasno zašto Grad Dubrovnik u suradnji s Lučkom upravom i Lukom Dubrovnik nije napravio makar jedno suvislo rješenje na prostoru od Gruške place do ljetnikovaca Kaboga i Stay, te donio terminski plan razvoja projekta po fazama – zaključuje Vlahušić u priopćenju.