Zavladala je panika među gradskim službenicima i namještenicima. U dilemi su – raditi i dalje najbolje što mogu i nadati se da će u skoroj budućnosti biti nagrađeni za svoj rad, ili dignuti sve četiri u zrak.
Jer tko zna kad će taj rebalans, i hoće li ga šef od financija Andro uopće uspjeti donijeti. Para za sad nema.
Iako je to sasvim izgledan scenarij, poslužio je samo kao ilustracija za dopis koji je u posjedu duLista, a u kojem je napravljena analiza potrošnje proračunskih sredstava u ovoj godini. Naime, gradskim upravnim odjelima je gradonačelnikov ured na čelu s pročelnikom Igorom Deranjom uputio dopis upozorenja, točnije analize potrošnje proračunskih sredstava za ovu godinu. U šest mjeseci presušila je gradska špina kada su u pitanju bonusi za uspješan rad.
PRESUŠILA GRADSKA ŠPINA
Na kontu predviđenom za nagrađivanje vrijednih i iznadprosječnih zaposlenika nije ostala niti lipa planiranih sredstava za cijelu godinu! Potrošio se tako u prvih šest mjeseci ukupno planirani iznos za cijelu ovu još uvijek tekuću godinu, a doznajemo kako je riječ o iznosu od oko 230 tisuća kuna.
Sve to podijeljeno je uspješnim, iznadprosječnim zaposlenicima.
Pa sigurno se pitate kojima. E, imena 12 radiša pokušali smo doznati i u ožujku ove godine, no nisu nam ih dali radi – oznake tajnosti. No, dobili smo tada podatak da je u prva dva mjeseca 2012. godine dodatak na plaću dobilo 12 djelatnika, a riječ je o ukupnom iznosu od 74 162 kune. Jedan je službenik tada dobio 2000 kuna nagrade, pet ih je nagrađeno s po 5000 kuna, jedan je dobio bonus u iznosu od 50 posto plaće, drugi čak iznos od 75 posto plaće, dok su četiri službenika dobila dva puta po 50 posto iznosa plaće.
Eto, sad će se morati strpjeti do rebalansa ovogodišnjeg proračuna, jer su pročelnici upravnih odjela dobili zadatak obratiti pažnju na sve buduće isplate i zahtjeve, no ne samo kada su u pitanju bonusi za uspješan rad.
KAKO ĆE SAD PUTOVATI PO BIJELOME SVIJETU?
Slična situacija je doznajemo i sa službenim putovanjima i seminarima pa će zaposlenici, a i sam gradonačelnik koji voli putovati po bijelome svijetu morati stati doma. Do rebalansa, jer i tu su bili rastrošni pa je gradskoj upravi do kraja godine za putovanja i seminare ostalo tek 150 tisuća kuna. Što je s obzirom na rastrošnog gradonačelnika prava sitnica. To mu je taman za još jedno putovanje u Ameriku.
Podsjetimo, gradonačelnik Andro Vlahušić naputovao se u svom trogodišnjem mandatu po svim stranama svijeta. Posebno aktivan bio je u prva tri mjesec ove godine, a čak je dva puta u ovoj godini bio u Americi.
A samo u ožujku posjetio je New York, Bad Homburg i Veneciju, gdje je bio i dva mjeseca poslije na potpisivanju povelje o bratimljenju.
Samo za ovogodišnje sedmodnevno putovanje u New York iz gradske je blagajne iskeširano preko 110 tisuća kuna, što je službeni podatak dostavljen nam iz gradske uprave, a odnosi se na troškove dnevnica i prijevoz.
– U 2012. godini do danas (travanj ove godine) je ovjereno 46 putnih naloga, a troškovi dnevnica i prijevoza te smještaja tijekom putovanja u SAD su ukupno iznosili 90,481.85 kuna, 1,415.00 eura (10 626 kuna po srednjem tečaju HNB-a 2. travnja, op. a.) i 1,710.00$ (9 610 kuna po sr. tečaju HNB, op. a.. Od toga su gradonačelnikovi troškovi iznosili 16,687.54 kune, 570$ i 280 eura – odgovorili su nam tada iz Grada Dubrovnika na naš upit o putovanjima gradonačelnika i njegovih suradnika tijekom tri mjeseca 2012. godine.
A na veliku potrošnju kada je riječ o službenim putovanjima gradska uprava Andra Vlahušića bila je upozorena i od strane revizije. Naime, u izvješću Ureda državne revizije za 2010. godinu istaknuto je kako je za troškove putovanja gradskih dužnosnika u 2010. godini potrošeno 564.713 kuna ili nevjerojatnih 139 posto više nego godinu prije.
Kako će se sada do kraja godine preživjeti sa samo 150 tisuća kuna? Pa rebalansirat će se i to.