Aktualno

ANA I VIKTOR ZA DULIST Kako se naši ‘četvrtaši’ pripremaju za maturu?

ana delevski viktor bakija zima

Proljetni praznici su za nama te su se učenici u svoje virtualne klupe vratili proteklog utorka. U ovom tjednu trebala je uslijediti nadoknada gradiva iz prošlog polugodišta propu­štenog zbog štrajka nastavnog osoblja. Također, na redu je i vrednovanje ste­čenog znanja pa će prema uputi resor­nog ministarstva polaznicima srednjih škola biti do kraja godine dodijeljene još dvije ocjene – iz aktivnosti i istraži­vačkog rada. Usmeni ispiti provodit će se putem videokonferencije dok će se za pismeni dio djeca koristiti alatima kao što su Matific, Testmos, Socrative i slični. O samoj državnoj maturi kon­kretnih smjernica ipak nema. Ona će se prema izjavama ministrice obrazo­vanja Blaženke Divjak, ako to dopuste epidemiološke prilike, provesti u lip­nju, odnosno srpnju. Jesu li spremni na ovaj korak i kako im je uopće leglo pra­ćenje online nastave koja se u Hrvat­skoj počela provoditi još 17. ožujka kada su prema naputcima Nacionalnog sto­žera za civilnu zaštitu sve škole zbog sprječavanja širenja epidemije COVID- 19 stavile ključ u vrata, upitali smo dubrovačke maturante Viktora Bakiju-Zimu i Anu Delevski.

Internetska veza nije svakome najbolja
— Mislim da nama učenicima u teh­ničkom smislu to nije bio problem jer svi koristimo internet i upoznati smo s brojnim programima, aplika­cijama, društvenim mrežama. Među­tim, internetska veza nije svakome najbolja te je u početku postojao strah da će doći do opterećenja sustava ako svaka škola koristi isti program pa su se birale različite aplikacije za odvijanje nastave. Moja je škola odabrala aplika­ciju Microsoft Teams. Glavna prednost ove i sličnih aplikacija je ta što se unu­tar glavne razredne grupe mogu stvoriti manje grupe za svaki predmet zasebno u kojima pritom neće biti svi profesori nego profesor za taj predmet. To je stvarno olakšalo praćenje jer bi uvijek dobili obavijest da je određeni profesor u kanalu za svoj predmet objavio novi materijal – priča za DuList Bakija-Zima učenik Klasične gimnazije Ruđera Boš­kovića koji ističe kako je ipak često dolazilo do opterećenja ove aplikacije te se neki materijali poput PowerPoint prezentacija i Word dokumenata nisu učitavali.
Što se tiče same nastave, već drugi i treći tjedan postala je zahtjevnija za praćenje, iznosi. No, zbog dobre komu­nikacije između učenika i profesora nije dolazilo do ozbiljnih poteškoća. Od profesora su, govori mladi Dubrov­čanin, često dolazile pohvale da većina njih redovito sudjeluje na nastavi, rje­šava zadatke i zadaće koje im šalju. Zadatci su se, objašnjava, uglavnom sastojali od toga da nakon što proči­taju novu lekciju iz udžbenika odgo­vore na nekoliko pitanja koja pak nisu bila uvijek lagana te su zahtijevala razumijevanje. Ponekad bi pitanja bila popraćena, kako kaže, zanimljivim videima na YouTube-u vezanima uz trenutnu lekciju. Što se tiče matema­tike, fizike i kemije na njihovu adresu redovito stižu zadatci koje sami moraju riješiti i poslati ih profesorima nakon čega im oni uzvrate rješenjem. Neki su profesori praćenje nastave i redo­vito učenje provjeravali i online kvizo­vima, tumači nam Viktor Bakija-Zima, što je po njemu bilo jako zanimljivo, a svakako je oduzimalo manje vremena nego odgovaranje na pitanja, a da se pritom od njih i dalje zahtijeva razu­mijevanje lekcije.

Drukčiji tempo nego u učionici
— Online nastava mi je u početku odu­zimala mnogo vremena jer kod kuće nisam imao produktivnost kakvu sam imao na satu. Kako smo se svi trebali prilagoditi novim okolnostima i to se ubrzo promijenilo pa mi u zadnje vrijeme praćenje nastave oduzima manje vremena nego koliko je tra­jala u školi. Mislim da mi kao matu­ranti nismo toliko zakinuti s obzirom na maturu jer uvođenjem najnovi­jih mjera za suzbijanje zaraze mnoge izvanškolske aktivnosti koje smo imali su prestale pa sada imamo višak slo­bodnog vremena koje moramo prove­sti kod kuće. Nažalost, zbog koronavi­rusa otkazan je drugi dio pripreme za maturu, koje je organizirao Trinom u Zagrebu i trebale su se odvijati baš ovaj tjedan, na koje su mnogi od nas već bili prijavljeni. No smatram da je vrlo korisno što naša profesorica iz mate­matike redovito održava pripreme za obje razine mature iz matematike preko videopoziva. Bez obzira na ova­kvu situaciju ne bojim se mature jer uz suradnju s profesorima i učenje kod kuće mislim da ću se na vrijeme pri­premiti za ispite – spremno odgovara Bakija-Zima čija je želja upisati Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu.
Naša sljedeća sugovornica Ana Delevski maturantica je Opće gimna­zije u Dubrovniku. Njen prvi izbor je studij logopedije na Edukacijsko-rehablitacijskom fakultetu, također u Zagrebu, no ističe da joj je na listi i stu­dij psihologije. Trenutno je usmjerena na rješavanje školskih obveza i zada­taka. Njih savladava putem specijalizi­ranog programa u točno zadanom vre­menu. Kako nam govori profesori im iz svakog predmeta pošalju prezen­taciju, deset pitanja na koje se mora odgovoriti i poslati ih natrag. Prema njenom mišljenju to nije osobito teško, ali potroši dosta svog vremena, nekad i cijelo popodne. Osim toga, priča Delev­ski, imali su i tjedan ponavljanja kada nisu dobivali zadatke. Tempo je, ipak priznaje, poprilično drukčiji od onog u učionici i pomalo je čudno. Nemaju posebnu komunikaciju s profeso­rima niti gledaju predavanja, već sami moraju sve odraditi. Sva sreća, nagla­šava mlada Dubrovkinja, njeni roditelji su joj bili u mogućnosti kupiti laptop i to samo dva tjedna prije zatvaranja svih škola. U suprotnom, ne zna kako bi mogla savladati ono što se od nje traži. Izazov joj predstavljaju matema­tika i fizika.

Inzistiranje na predmetima koji nisu bitni
— Zato sam i izabrala društvene smje­rove, nisam za one prirodne – kroz smijeh će dubrovačka maturantica i dodaje kako po tom pitanju profesori učeni­cima ‘uskaču’ s YouTube videopreda­vanjima poznatog matematičara Tonija Miluna. Nakon toga sami moraju shva­titi zadatke, rješavati ih i slati natrag profesorima na pregled. Smatra kako previše vremena troše na predmete koji možda nisu toliko bitni u danoj situaciji. Zbog puno školskih obaveza i upravo nedostatka vremena, ne može se ni organizirati za učenje mature, komentira Ana Delevski. No, ponavlja kako učenici četvrtih razreda srednjih škola ni ne znaju hoće li pisati maturu u šestom mjesecu ili će ona biti preba­čena za jesensko razdoblje. Kako je već ranije spomenula cilj joj je upisati stu­dij logopedije. Stoga, izabrala je višu razinu obveznih predmeta, a od izbor­nih pisat će psihologiju. Svaku subotu ujutro dva sata je na virtualnim pripre­mama za matematiku, za maturu. Pre­ostalo savladava sama.
— Te su dvije opcije, a na nama je da čekamo odluku. Bilo bi mi lakše, kao i svima, da znam dokad će cijela ova situacija trajati i kako bih se mogla organizirati. Meni je najgore od svega toga što je zapravo ovo najbolje raz­doblje u školi, ovih zadnjih mjesec dana, zbog norijade i mature. Škola mi nedostaje zbog druženja – nagla­šava maturantica Opće Gimnazije u Dubrovniku koja je u rijetkim slo­bodnim trenutcima odlučila usvojiti vještinu pravljenja kolača. Nije naod­met spomenuti, kako je za sve matu­rante kojima je potrebna pomoć pri učenju te postizanju dobrih rezultata na državnoj maturi još početkom trav­nja Nacionalni centar za vanjsko vred­novanje obrazovanja pokrenuo novu digitalnu platformu ‘U Centru mature’. Putem nje učenicima su dostupni digitalni zadatci iz dosad provedenih ispita državne mature za hrvatski jezik i matematiku od obveznih te povijest i psihologiju od izbornih predmeta, a u sljedećim danima i tjednima materi­jali će se, kako iznose u NCVVO, sukce­sivno nadopunjavati. ID/MP

Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 15. travnja 2020.

Pročitajte još

POTRES U BIH Osjetio se i u Hrvatskoj

Dulist

Pokreće se postupak predlaganja kandidata za javna priznanja Grada Dubrovnika

Dulist

CRNI PETAK Blagdan kupovine ili iluzija popusta?

Dulist.hr