Cesta u Ulici branitelja Dubrovnika u proteklih godinu dana pretvorila se u pravu prometnu crnu točku Dubrovnika.
Naime, nakon što se krajem siječnja na toj prometnici dogodila još jedna teška prometna nesreća (u kojoj je mladi motociklist zbog teških izljeda ostao trajni invalid), Policijskoj upravi dubrovačko-neretvanskoj poslali smo upit o broju prometnih nesreća na toj vrlo frekventnoj dionici, posebno otkad je posljednja tri mjeseca postala dvosmjerna za sav promet. A brojke koje smo dobili ostavljaju bez teksta.
-Na kolniku Ulice branitelja Dubrovnika od početka siječnja 2015. do kraja siječnja 2016. godine dogodilo se ukupno 14 prometnih nesreća u kojima je jedna osoba poginula, pet osoba je teže, a osam lakše ozlijeđeno. Od navedenog broja četiri su prometne nesreće kao posljedicu imale materijalnu štetu – odgovorili su nam iz PU dubrovačko-neretvanske.
Jedan smrtno stradao
Podsjetimo kako je Ulica branitelja Dubrovnika već odavno dvosmjerna za javni gradski prijevoz, a od prije desetak godina i za taksi prijevoz. Međutim, od studenog prošle godine zbog radova u Zagrebačkoj ulici ova cesta postala je dvosmjerna za sav promet. Stoga smo htjeli u dobivenim statističkim podacima napraviti razgraničenje između ta dva razdoblja.
-Od početka siječnja do kraja listopada 2015. godine na kolniku Ulice branitelja Dubrovnika dogodilo se 10 prometnih nesreća u kojima je jedna osoba smrtno stradala, dvije osobe su teže, sedam ih je lakše ozlijeđeno, dok su tri prometne nesreće bile s materijalnom štetom. U razdoblju od početka studenog 2015. do kraja siječnja 2016. godine u navedenoj ulici zabilježene su četiri prometne nesreće od kojih je jedna bila s materijalnom štetom dok je u preostale tri prometne nesreće jedna osoba lakše, a tri su teže ozlijeđene – ističu iz PUDN.
Navode kako promet na području grada Dubrovnika uređuje jedinica lokalne samouprave, dakle Grad Dubrovnik.
-Policija na spomenutoj ulici svakodnevno nadzire promet s ciljem preveniranja prometnih nesreća međutim, držimo važnim napomenuti kako je ljudski faktor u prometu jako bitan i ukoliko se svi oni koji sudjeluju u prometu uredno pridržavaju zakonskih propisa rizik od nesreće se itekako smanjuje – napominju iz PUDN.
Brzina prvi uzrok
Inače, vrijedi podsjetiti na još neke činjenice vezane za problem ove dubrovačke prometne crne točke. Najprije, jasno je da se u uvjetima pojačanog broja vozila na prometnici uvećava i potencijalna opasnost od prometnih nesreća, što iziskuje i povećan oprez vozača (npr. izbjegavanje neopreznog preticanja i dovoljan razmak). To se, prema dobivenim podacima, očito ne događa. Isto tako, i na toj dionici ceste vrijedi ograničenje brzine kroz naseljeno područje od 50 km/h. Prema rezultatima očevida s brojnih prometnih nesreća na toj cesti, ni to se ne poštuje. Brzina je uzrok broj jedan prometnim nesrećama, opet kao rezultat tzv. ljudskog faktora. Uz to, policijske patrole imaju poseban problem s Ulicom branitelja Dubrovnika, jer od Pila do Boninova zbog konfiguracije prometnice nemaju pravu poziciju za kontrolu prometa. Ili stoje na Pilama ili na Boninovu, ali nigdje između, a upravo se tu događaju najteže nesreće. Posebno na križanju s cestom za Gradac (Ulica don Frana Bulića), koje se u posljednjih godinu dana pokazalo posebno opasnim.
Inače, prošli tjedan gradonačelnik Vlahušić najavio je kako bi kroz tjedan dana prometnica u Zagrebačkoj ulici trebala biti otvorena za promet, pa se tim očekuje i povratak starog režima u Ulici branitelja Dubrovnika.