Dužobalne linije Rijeka – Dubrovnik više neće biti.
Uprava Jadrolinije odlučila je kako idućeg ljeta više neće financirati nerentabilnu liniju, koju je ovog ljeta održavala Liburnija, pa će ovaj brod vjerojatno ići u prodaju ili u rezalište, ovisno o interesu na tržištu, piše Novi list.
Time se gasi i višestoljetna tradicija dužobalnog povezivanja sjevernog i južnog Jadrana, odnosno tradicija duga 60 godina koliko su liniju povezivali brodovi Jadrolinije.
Ovoga ljeta neslavno je propao možda i posljednji pokušaj spašavanja dužobalne linije, jer na kraju nije realiziran dogovor Jadrolinije i niza jedinica lokalne samouprave, koje su trebale izdvojiti određena sredstva te tako subvencionirati održavanje linije.
Prošlog proljeća bilo je upitno do zadnjeg trenutka hoće li ‘Liburnija’ ploviti između Rijeke i Dubrovnika, a problem je riješen dogovorom, koji je predviđao da će teret biti podijeljen između Jadrolinije, koja će osigurati 3,5 milijuna kuna i između niza općina, gradova i županija, koje su trebale izdvojiti ukupno oko 7,65 milijuna kuna.
Takvi su barem bili prijedlozi Jadrolinije, a najviše novca očekivalo se od Dubrovačko-neretvanske županije i Grada Dubrovnika (1,5 milijuna kuna svaki) te od Splitsko-dalmatinske županije te gradova Splita i Rijeke, koji su trebali izdvojiti po milijun kuna.
U cijeli projekt trebalo je uključiti Korčulu, Hvar, Primorsko-goransku županiju te Općinu Mljet. Ove svote bile su početna osnova za pregovore te je na kraju postignut dogovor i na temelju toga usvojena je odluka o održavanju linije ove godine.
Kako ističe predsjednik Uprave Jadrolinije Alan Klanac, najveći je problem bio što nije bilo sluha Dubrovačko-neretvanske županije koja je prijedlog odbila u startu. Zatim su isto napravili i u Gradu Dubrovniku, gdje su uvjetovali vlastiti doprinos time da i svi ostali budu uključeni. Od odluke su odustali i u Gradu Splitu te je cijela koncepcija pala u vodu.