Lada Obradović, hrvatska jazz bubnjarka, kompozitorica, aranžerka, vođa i sideman sastava dolazi u Art radionicu Lazareti, gdje će zasvirati 13. srpnja s početkom u 22 sata.
Prije dubrovačkog koncerta, s ovom zanimljivom glazbenicom popričali smo o putovanju do svijeta bubnjeva, ali i otkrili zašto ju veseli njen prvi nastup u Dubrovniku, kojeg zajednički organiziraju ARL i Kazalište Marina Držića.
– Moja priča o bubnju počinje s irelevantnom činjenicom da mi je otac kirurg. Nakon teške, no uspješne operacije karcinoma jednog od poznanika, kojemu je bilo prognozirano šest mjeseci života, na poklon je nekoliko mjeseci kasnije dobio ručno rađenu gitaru. Nekoliko puta je objasnio gospodinu uz duboke zahvale, kako nitko u obitelji nije glazbenik niti ima glazbenih afiniteta te kako je šteta da tako vrijedna ‘ručnorađevina’ stoji neiskorištena. Prošlo je par mjeseci kada je na vrata svejedno pozvonila gitara. Stajala je nesvirana godinama kada je sestra iznenadno odlučila uz klavir zasvirati i ignorirani instrument. Ja sam kao teenager bila potpuno posvećena plivanju i četverosatnim treninzima svakoga dana te sam uz veliku muku i potpunu nezainteresiranost odradila četiri godine glazbene škole klasičnog klavira – počinje priču Lada, koja se prvi put s bubnjevima susreće kao sedamnaestogodišnjakinja.
‘Ja ću biti bubnjar’
– Sestra je bila u razdoblju formiranja rock/grunge banda te je tražila bubnjara. Načuvši njezin razgovor s basisticom kako traže bubnjara, nakon jednog od svojih višesatnih plivačkih seansi jednostavno sam odgovorila: ‘Ja ću biti bubnjar’, na što su se svi naravno nasmijali. Ta rečenica koja je izašla iz mojih vlastitih usta potpuno iznenadno, promijenila mi je život radikalno, te odredila moj životni put. Skupila sam svu ušteđevinu i već dan kasnije otišla u glazbenu trgovinu pogledati instrumente na prodaji – kaže kroz osmijeh, a prvi Sonor bubanj kupila je gotovo odmah.
– Prošle su godine i godine kada je došao prvi dan da nisam primila palice u ruke i vježbala. Od samog početka znala sam da je to nešto čime ću se baviti ostatak života. Nakon svakodnevnog vježbanja i do trinaest sati dnevno, četiri godine kasnije sam upisala preddiplomski studij jazz bubnja na Akademiji u Grazu, koji me odveo do Švicarske gdje trenutno završavam sveukupno šestu, napokon završnu godinu diplomskog studija umjetničkog smjera jazz bubnja – ističe Lada dalje svoj impresivan put. Saznajemo i to kako se privatno bavi i humanitarnim radom. Koliko glazba može pomoći spojiti taj jedan dio života s drugim i kako ukomponira sve svoje ideje, projekte, eksperimente…
Humanitarni rad
– Od prvih glazbenih koraka znala sam da ako svojim radom i umjetnošću uspijem pomoći nekome, da će to biti jedna od stavki koja me čini potpuno ispunjenom. Par humanitarnih koncerata koje sam organizirala imali su veliki odaziv i pozitivan rezultat.
Trenutno organiziramo ponovno humanitarni koncert za Gimnastički klub Petrinju čije sprave i elementi su stradali u poplavi te su djeca kluba morala naprosto prestati s treninzima jer nemaju prostor za vježbanje – kaže Lada čije kompozicije jednostavno pričaju svoju priču. — Već na samim počecima glazba je za mene bila sredstvo izražavanja emocija i proživljenih životnih priča. Tako da danas sve osobne kompozicije izvođene raznim projektima imaju proživljenu priču iza sebe. Svoje kompozicije izvodim s projektima kojima sam leader ili co-leader ‘Lada Obradovic Project’ i ‘Obradovic-Tixier Duo’, te nastupam i kao sideman u David Tixier Triu gdje ne izvodim svoj osobni repertoar već Davidove kompozicije. Trenutno sam u fazi gdje sam morala odbiti desetak projekata u koje sam bila pozvana da se pridružim kao sideman, jer s tri spomenuta projekta imam planiranih osamdesetak koncerata ove godine u skoro dvadeset različitih država Europe i SAD-a, tri studijska snimanja, te sam vremenski, uz studij, nemali broj poslova, te učestala putovanja Europom ograničena na manji broj projekata. Ne bih mogla izdvojiti jedan koji mi je najdraži, svaki je poseban, s drugačijom energijom, kompozicijama, pričom, idejama i izvedbom, te mislim kako kroz svaki od njih puno dobivam i neizmjerno puno učim – iskreno će Lada. Dolazimo do ključne večeri – njenog prvog nastupa u Dubrovniku.
‘Veselim se dubrovačkoj publici’
– Možda je tehnički najizazovniji baš projekt koji ćemo predstaviti Dubrovniku 13. srpnja u Art Radionici Lazareti. Radi se o duu osnovanim prije točno godine dana, s već spomenutim izvrsnim francuskim pijanistom Davidom Tixierom, gdje uz pomoć efekata, klavijatura te različitih perkusija i elektronike, uz bubanj i klavir pokušavamo predstaviti kompozicije različite tematike, no sve povezane sa sličnom empatijskom linijom proživljenih događaja proteklih godina – ističe, dodavši kako je David svakako jedan od vrhunskih glazbenika s kojim voli surađivati.
– Nakon suradnje na mom diplomskom radu u Grazu počela je učestala suradnja na mnogim drugim projektima. Kada smo shvatili da zajedno gradimo glazbene strukture koje su počele poprimati jasne i logične konture, odlučili smo osnovati ‘Obradovic-Tixier Duo’.
Također novi basist njegovog tria Rafael Jerjen, Švicarac odrastao u Australiji, jedan je od iskreno najboljih mladih basista s kojima sam imala priliku svirati te sam njegovim prvim tonom na nedavnoj prvoj probi oformljenoj kao ‘audicija’ bila oduševljena i moram priznati kako se uvelike veselim toj novoj suradnji. S triom je organizirano snimanje u poznatom New Yorškom studiju ‘Bunker Studio’ s vrhunskim New Yorškim glazbenicima, gitaristom Mike Morenom te vokalistom s kojim sam već imala priliku surađivati Sachal Vasandanijem. Svaki takav projekt, gdje moram također spomenuti jednog od najboljih mladih svjetskih vibrafonista s kojim imam čast surađivati u vlastitom projektu ‘Lada Obradovic Projekt’, Švicarac imenom Jean-Lou Treboux, me izvanredno nadahnjuje i mislim da imam veliku sreću biti u poziciji surađivati s između ostalih i gore spomenutim imenima – dodaje i za kraj, vezano uz koncert u Dubrovniku, ističe kako joj se jako sviđa organizacija i komunikacija s ‘ekipom iz Lazareta’.
– Ovo će biti prvi put da nastupam u Dubrovniku, i veselim se prezentirati naš rad dubrovačkoj publici, no još nemam komentare na Lazarete. Za sada je organizacija s njihovom ekipom bila vrlo jednostavna i profesionalna, što je meni kao izvođaču prvi kriterij za potencijalni kvalitetni koncert – za kraj ističe Lada, a nama ostaje uživati u iznimnoj glazbenoj poslastici.
MNJ