U srijedu, 11. prosinca u 19 sati u Galeriji Dulčić Masle Pulitika otvara se izložba „Vlaho Bukovac i portreti dubrovačkih obitelji“ koja se bazira na stilskom pozicioniranju odabranih obiteljskih portreta unutar Bukovčeva portretnog opusa, istraživanju konteksta narudžbe i kulturno-umjetničke klime tog vremena u Dubrovniku. Autorice i kustosice izložbe su dr.sc. Rozana Vojvoda, muzejska savjetnica Umjetničke galerije Dubrovnik i Lucija Vuković, viša kustosica Kulturno-povijesnog muzeja Dubrovačkih muzeja koji su partner izložbe.
Izložba je potaknuta prošlogodišnjom donacijom dr.sc. Ane Bakije Konsuo, dr.med. Umjetničkoj galeriji Dubrovnik, te se tri donirana portreta obitelji Bibica, od kojih su dva do sada nepoznata djela Vlaha Bukovca, prvi puta, nakon restauracije, predstavljaju dubrovačkoj javnosti. U zbirci Umjetničke galerije Dubrovnik otprije se nalazi „Portret Katarine Bibica“ iz 1891., Bukovčevo remek-djelo, slikano na platnu jednakih dimenzija i pred jednakom svijetlom pozadinom kao i izuzetno kvalitetni donirani portret njezina brata Frana. Osim portreta obitelji Bibica, uključeni su i drugi Bukovčevi portreti iz zbirke Umjetničke galerije Dubrovnik koji pokazuju njegove prijateljske i obiteljske veze s dubrovačkim obiteljima (Amerling, Marić).
Vlaho Bukovac, slikar koji je najveći dio života proveo izvan rodnog kraja, višestruko mu se vraćao neumorno portretirajući galeriju suvremenika s kraja 19. i s početka 20. stoljeća. Među njegovim portretima prepoznaju se oni strogo reprezentativni, potom portreti intelektualaca obilježeni poznanstvom s naručiteljem ili modelom te oni obiteljski oslobođeni svih formalnosti. Izložba uključuje brojne portrete iz privatnog vlasništva s naglaskom na portrete obitelji s kojima je Bukovac bio prijateljski ili obiteljski vezan, od kojih se portreti obitelji Papi i portreti obitelji Dabrović prvi puta predstavljaju dubrovačkoj javnosti. Istraživačkim radom pokušava se osvijetliti zagonetka frapantne sličnosti Bukovčeva portreta Lucije Bibice rođ. Drašković iz 1881. godine i Medovićeva „Portreta majke“ iz 1894. koji se čuva u Galeriji umjetnina u Splitu, odnosno istražiti kontekst nastanka djela.
Izložba je u sklopu programa Dubrovačkog zimskog festivala te ostaje otvorena do 30. ožujka 2025. godine.
FOTO: UGD