U sklopu popratnog umjetničkog programa simpozija Budućnost ambijentalne izvedbe, Dubrovačke ljetne igre su u suradnji s Art radionicom Lazareti unutar njihovog programa Grad je mrtav. Živio Grad! pripremile dvije zvučne instalacije priznatih hrvatskih umjetnika. Sretno mjesto Bojana Gagića za publiku je otvoreno sinoć 18. srpnja u ljevaonici pod Minčetom, a Sfere Hrvoja Hiršla će biti postavljene u subotu 20. srpnja u 20 sati na tvrđavi Bokar.
Zvučni ambijent Sretno mjesto Bojana Gagića bavi se zvukom sretnih mjesta slijepih ljudi koji žive u Dubrovniku. Rad, postavljen u srednjovjekovnu ljevaonicu pod Minčetom, sastoji se od pet autonomnih zvučnika, pet podnih senzora i centralnog kompjutera u kojem se nalaze snimke lokaliteta sretnih mjesta koja su odabrali slijepi stanovnici Dubrovnika, a snimljene su prije svega nekoliko dana. Svaki od tih zvukova zasebna je priča ambijentalne strukture čiji narativ ovisi o trenutku kada je snimka zabilježena. Bojan Gagić se sustavno bavi tzv. sound artom i field recordingom, objavljuje poetske zapise u književnim časopisima, autor je glazbe za kratke eksperimentalne i animirane filmove uglavnom domaćih autora, kao i dizajna svjetla i zvuka za kazališne predstave, a snimio je i nekoliko kratkih eksperimentalnih filmova. Zajedno s Miodragom Gladovićem razvio je izvedbenu tehniku luminoakustike tj. pretvorbe svjetla u zvuk korištenjem fotonaponskog efekta solarnih panela, a za svoj je umjetnički rad višestruko nagrađivan. Instalacija je za publiku dostupna u prostoru ljevaonice još večeras i sutra od 20 do 22 sata.
U subotu, na tvrđavu Bokar smjestit će se Euklidski prostor Hrvoja Hiršla. Sfere pozicionirane negdje između multi univerzuma, prostorne distorzije i kibernetskih tijela su nedefinirana tijela čija je funkcija nepoznata, ali njihova prisutnost ostavlja traga u prostoru u kojemu se nalaze, unoseći nemir, kaos i razigranost. Sfere su nasumično postavljene u prostor i udaljenost među njima je nejednaka, tvoreći polja praznina i nakupina. Umjetnički projekti Hrvoja Hiršla na raskrižju su suvremene umjetnosti i diskursa medijske umjetnosti, a glavne teme kojima se bavi su materijalnost umjetničkog predmeta, dekonstrukcija njegove aure i ograničenja medija. Njegovi radovi obuhvaćaju zvučne, video i interaktivne instalacije, otiske i drugo, a posljednjih pet godina umjetnik svoj interes usmjerava na strukture, automatizaciju i kibernetiku.
Simpozij Budućnost ambijentalne izvedbe odvija se od 18. do 20. srpnja kao dio programa Future Epics sufinanciranog sredstvima programa Europske unije Kreativna Europa. Dubrovačke ljetne igre zahvaljuju Društvu prijatelja dubrovačke starine i Udruzi slijepih Dubrovačko-neretvanske županije na pomoći u realizaciji ovih programa.