Svaki kraj godine vrijeme je za podvlačenje crte na svaki mogući način. DuList već godinama na kraju godine donosi pregled događanja koja su na ovaj ili onaj način obilježila posljednjih 365 dana. Od političkih zbivanja, afera i komunalnih problema, ili s druge strane velikih projekata i sportskih uspjeha, ali nažalost i tragedija. Ove godine donosimo Top 3 po izboru DuLista. Svaki od njih dao je biljeg na svoj način i utjecao na živote svih nas…
Jedna od najtežih pomorskih nesreća u povijesti Dubrovnika dogodila se u Koločepskom kanalu 25. travnja 2017. godine. Službeni brod dubrovačke Lučke kapetanije ‘Danče’ tog kobnog utorka u 21.20 sati sudario se s gumenom brodicom na kojoj se nalazilo devet osoba, ugostiteljskih djelatnika hrvatskog državljanstva, a koja je plovila iz smjera Šipana prema Brsečinama. Pomorska nesreća dogodila se u trenutku dok je službeni brod Lk Dubrovnik plovio prema otoku Mljetu, gdje je bio angažiran u akciji hitnog medicinskog prijevoza pacijenta dr. Sandre Benković iz Goveđara, koji je doživio infarkt. Na poziciji nesreće te su večeri iz mora spašene dvije osobe, dvije osobe su poginule i pronađene iste večeri, dok su tijela tri poginule osobe pronađena naknadno. Dvoje putnika se još vodi u Nacionalnoj evidenciji Nestalih osoba. Početkom kolovoza, prema priopćenju dorh-a, Općinsko državno odvjetništvo u Dubrovniku donijelo je rješenje o provođenju istrage protiv četrdesetogodišnjaka zbog osnovane sumnje na počinjenje kaznenog djela ugrožavanje posebnih vrsta prometa, a vezano za ovu tragediju.
Prema priopćenju, on je kao zapovjednik broda upravljao motornim brodom ‘Danče’ Lučke kapetanije u Dubrovniku, krećući se iz smjera Luke Dubrovnik prema otoku Mljetu te, suprotno odredbama Pomorskog zakonika te Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske, te načinu i uvjetima obavljanja nadzora i upravljanja pomorskim prometom; nije poduzeo sve radnje potrebne za sigurnost plovidbe Osnovano se sumnja, pisalo je tada u priopćenju, da nije vizualno i putem instrumenata na plovilu procijenio rizik sudara s drugim plovilom i nije brodom upravljao takvom sigurnosnom brzinom da bi mogao poduzeti pravilnu i djelotvornu radnju za izbjegavanje sudara, s obzirom na slabu vidljivost zbog noćnih uvjeta plovidbe, jakog jugoistočnog vjetra i valova te karakteristika i ograničenja radarskog sustava motornog broda ‘Danče’ i učinka stanja mora na radarsko otkrivanje i postojanje mogućnosti da mali brodovi ne budu otkriveni radarom na odgovarajućem dometu, olako smatrajući da takvom plovidbom neće izazvati opasnost za život i tijela ljudi i druge plovne objekte.
– Uslijed navedenog, osnovano se sumnja da nije na vrijeme primijetio gliser-gumenjak (marke bWa 19, reg. oznake 690Db) koji nije imao nikakvu svjetlosnu signalizaciju i kojim je, iz smjera mjesta Suđurađ na otoku Šipanu u smjeru mjesta Brsečine upravljao državljanin Republike Hrvatske (1972.) i na kojem su kao putnici bili hrvatski državljani (1963., 1959., 1959, 1962., 1978., 1994., 1990. i 1980.), pa je došlo do udara prednjeg dijela motornog broda ‘Danče’ u desni bočni dio glisera-gumenjaka. Uslijed udara su na gliseru-gumenjaku nastala znatna oštećenja te je došlo do ozljeđivanja osoba koje su bile na gliseru-gumenjaku, pa su hrvatski državljani (1972., 1962., 1978.) zadobili teške tjelesne ozljede, kao i hrvatske državljanke (1959., 1994.), a svi su preminuli odmah nakon nesreće. Jedan je hrvatski državljanin (1963.) zadobio tešku tjelesnu ozljedu, a drugi (1959.) tjelesne ozljede dok je dvoje hrvatskih državljana (1990. i 1980.) palo s glisera-gumenjaka u more i nisu još pronađeni – priopćili su u kolovozu iz DORH-a.
Do danas nema novih informacija o slučaju. Zbog teške pomorske nesreće par dana nakon sućut obiteljima stradalih i unesrećenih izrazili su predsjednik Vlade Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, a tadašnja Vladina povjerenica za Dubrovnik Nada Medović proglasila je dan žalosti u Dubrovniku.